۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۱۷

مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌های عمومی کشور:

کودکان و نوجوانان قلب کتابخانه ها هستند

کودکان و نوجوانان قلب کتابخانه ها هستند

مشهد- مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌های عمومی کشور کودکان و نوجوانان را قلب کتابخانه های کشور دانست و توجه به این حوزه را از اهداف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی صبح دوشنبه در آیین افتتاحیه هشتمین دوره آموزشی مشاور کتابدار در محل هتل خورشید تابان مشهد با اشاره به توجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: معتقدیم که حوزه کودک و نوجوان به عنوان قلب کتابخانه های فعال است و به همین جهت نهاد کتابخانه های عمومی اهمیت به این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت شش هزار کتابدار در نهاد کتابخانه های عمومی سراسر کشور اظهار کرد: تاکنون یک هزار نفر در دوره های آموزش کتابداران ما شرکت کرده اند که با برگزاری دو دوره آموزشی تعداد یک هزار و ۳۵۰ کتابدار دیگر از این دوره های آموزشی بهره مند خواهند شد.

مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با ابراز امیدواری از برگزاری دوره های آموزشی کتابداران در دیگر استان های کشور افزود: برگزاری دوره مشاوره کتابدار در پرچالش ترین موضوعاتی که در کتابخانه ها با آن مواجه هستیم، گامی دیگر در معرفی منابع به مخاطبان است.

وی با اشاره به اینکه عدم معرفی صحیح منابع مفید و خوب در کتابخانه ها به دلیل ناآشنا بودن کتابداران مورد استقبال مخاطبان قرار نمی گیرند، خاطرنشان کرد: براساس علوم کتابداری کتاب ها در کتابخانه ها تاریخ انقضاء دارند که عدم معرفی صحیح باعث از دست رفتن مخاطبان این منابع خواهد شد.

رمضانی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به کتابخانه ها نمی دانند چه کتابی نیاز دارند در این خصوص نقش کتابداران و راهنمایی آن ها در معرفی کتاب پررنگ می شود.

وی رفتار کتابداران و نحوه معرفی کتاب را در جذب مخاطبان تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: کتابداری که نتواند با رفتار مناسب و راهنمایی درست ارتباط موثری با مراجعه کننده برقرار کند، باعث کاهش میزان مراجعه کنندگان به کتابخانه ها می شود.

مدیرکل تامین منابع نهادکتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: در راستای تحقق هدف معرفی صحیح کتاب به مراجعان دفترچه های نوررسیده همزمان با ارسال منابع جدید به کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی ارسال خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از بازخورد مثبت برگزاری این دوره های آموزشی گفت: این دوره ها به صورت کارگاهی برگزار می شود و افراد زبده و برجسته این دوره ها برای شرکت در دوره های سطوح بالاتر انتخاب می شوند.

کد خبر 2955873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha