۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی :

معوقات بانکی مهم ترین مشکل تعاونی‌های تولیدی خراسان شمالی است

معوقات بانکی مهم ترین مشکل تعاونی‌های تولیدی خراسان شمالی است

بجنورد - سرپرست اداره کل کار، تعاون رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات تعاونی های تولیدی استان در بخش معوقات بانکی است.

حسن نوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۰۰ تعاونی در خراسان شمالی وجود دارد که نیمی از تعاونی های استان به دلیل مشکلات متعدد غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه توجه به رفع مشکلات تعاونی‌ها در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد، گفت: با ارائه آموزش‌های کاربردی می‌توان تعاونی های غیرفعال را از حالت رکود خارج کرد.

نوری همچنین با اشاره به نقش مهم اداره کل تعاون در زمینه های مختلف توسعه و پیشرفت تعاونی ها اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بایستی به بخش اقتصادی تعاون توجه ویژه ای شود.

وی افزود: خراسان شمالی در راه اندازی تعاونی های مختلف از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، اما متاسفانه مشکلات عدیده ای نیز برای ادامه کار، متوجه تعاونی‌هاست که باید برای رفع آن تلاش کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بایستی از تعاونی های تولیدی استان حمایتهای همه جانبه ای انجام شود.

نوری تصریح کرد: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی و عدم فروش کالای تولیدی در شرایط رکود اقتصادی، از جمله مهم ترین مشکلات تعاونی‌های استان است.

وی افزود: همچنین بیشتر تعاونی های استان مشکل معوقات بانکی دارند که بانک های عامل با درک شرایط موجود باید به منظور حمایت از تعاونی ها همکاری های لازم را داشته باشند.

کد خبر 2955962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha