۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:

آموزش سرفصل برنامه های خانواده سالم در مازندران است

آموزش سرفصل برنامه های خانواده سالم در مازندران است

ساری - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، آموزش را سرفصل همه برنامه‌های خانواده‌های سالم بیان کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، مریم جمشیدی ظهر دوشنبه در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک که در سالن همایش هلال‌احمر برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی امور بانوان و خانواده استانداری را توجه به خانواده و برنامه‌ریزی برای ارتقا سطح آگاهی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه درزمینهٔ افزایش جمعیت و تشکیل خانواده سالم برشمرد.

وی بابیان این‌که سیاست‌های افزایش جمعیت با توجه به منویات و سیاست‌های رهبری باید تبیین شود افزود: فضای فرهنگی و سالم در خانواده‌ها باعث رشد فرزندان سالم و ادامه چرخه سالم در فرزند آوری خواهد شد که در همین زمینه آموزش به‌عنوان سرفصل برای ۳۰۰ هزار زوج جوان در دستور کار این اداره کل بوده است.

جمشیدی تصریح کرد: برای داشتن یک زندگی آرام و فرزند آوری سالم باید آموزش‌های لازم ازنظر روحی و جسمی برای همسران داشته باشیم و به خاطر کیفی بودن برنامه‌ها لازم است این برنامه‌ها تداوم داشته باشد و مرتب برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان داشت: سلسله‌ای از عوامل، خانواده سالم را تشکیل می‌دهد که بحث آموزش سرفصل همه برنامه‌ها است و در همین زمینه، جشنواره‌ها و گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

جمشیدی با اشاره به تأثیرات طلاق عاطفی بر روح و روان خانواده‌ها خاطرنشان کرد: طلاق عاطفی یکی از علل تعلل خانواده‌ها در فرزند آوری است که اگر مرتفع نشود این فرصت برای ورود فرزندان جدید به خانواده گرفته می‌شود و جدایی بین همسران بیشتر می‌شود و همسران باید خود را ملزم به استفاده از مشاوره کنند.

کد خبر 2956139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha