۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۸:۴۵

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان شمالی:

مهم ترین چالش در پدافند غیرعامل فرهنگ سازی است

مهم ترین چالش در پدافند غیرعامل فرهنگ سازی است

بجنورد- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مهم ترین چالش این سازمان، موضوع فرهنگ سازی در بین دستگاه های اجرایی و جامعه است.

علی ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت ملی در مقابل تهدیدات دشمن می شود.

وی گفت: در راستای تحقق شعار هفته پدافند غیرعامل در سالجاری که «مصون سازی کشور با همدملی و همزبانی ملت و دولت» عنوان شده بود، باید به موضوع فرهنگ سازی و تبیین مفاهیم پدافند غیرعامل و تشکیل ساختار این سازمان در دستگاه های اجرایی بیشتر توجه داشت.

ثروتی افزود: پدافند غیر عامل، عامل اصلی برای مصون سازی کشور شامل سرمایه های مادی، معنوی و زیرساختی در تمام عرصه ها می شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از فعالیت های سازمان پدافند غیر عامل در حوزه سایبری، مجازی، سرمایه زیستی، سرمایه فیزیکی و کالبدی است که تمامی این حوزه به برنامه ریزی مدون در جهت مصون سازی و اقدامات مسلحانه دشمن نیاز دارد.

ثروتی تهدید شناسی در پدافند غیر عامل را مهم دانست و گفت: برای مصون سازی باید تهدیدات را شناسایی و برنامه مناسبی برای خنثی سازی آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان پدافند غیر عامل بیشتر در حوزه های غیرنظامی است، افزود: فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی و جامعه از چالش های اساسی این سازمان است.

ثروتی یکی دیگر از چالش های موجود در این سازمان را نبود امکانات مالی مناسب عنوان کرد و گفت: انجام اقدامات پدافند غیرعامل هزینه های بسیار زیادی دارد اما در مقابل اهمیت پدافند غیر قابل این هزینه های بسیار ناچیز و اندک است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و در بودجه امسال، دستگاه های اجرایی باید نیم تا دو درصد اعتبارات تملک دارایی را به اجرای طرح ها و پروژه های پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی کمیته پدافند غیر عامل دارند که با توجه به وظایف ذاتی خود بایستی اقدامات و الزامات را مورد توجه قرار داده و نسبت به انجام آن اقدام کنند.

ثروتی در خصوص تولید علم در حوزه پدافند غیرعامل توضیحاتی داد و اظهار کرد: با توجه به سرعت رشد علم، شیوه جنگ و تهدید که مرتبا در حال تغییراست و هر روز شاهد یک اقدام تهدید کننده جدید هستیم باید در مقابل نیز از روش های جدید و نوین علم و فناوری استفاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی همچنین در مورد برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان که طی هفته گذشته انجام شد، گفت: تلاش برای فرهنگ سازی در بین دستگاه های اجرایی و سطوح عمومی، اجرای رزمایش های پدافند سایبری، زیستی، کالبدی، برگزاری مسابقات در این بخش ها و ... از جمله برنامه هایی بود که در هفته پدافند غیرعامل انجام شد.

ثروتی تاکید کرد: رسانه ها و نشریات نیز با مراجعه به دستگاه های اجرایی در خصوص اقدامات دستگاهها در زمینه پدافند غیرعامل پرسشگر بوده و نقش خود را در فرهنگ سازی این امر مهم در جامعه به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 2956571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha