۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷

دیدار اعضای شورای شهر رشت با خانواده شهید مدافع حرم؛

مسئولیت مدیران با اضافه شدن هر شهیدی به جمع شهدا بیشتر می‌شود

مسئولیت مدیران با اضافه شدن هر شهیدی به جمع شهدا بیشتر می‌شود

رشت- اعضای شورای شهر رشت با خانواده شهید طاهر نیا دیدار کرده و در این دیدار یک عضو شورای شهر اظهار داشت: هر شهیدی که به شهدای کشور اضافه می شود، وظیفه و مسئولیت مدیران نیز بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار اعضای شورای شهر رشت با خانواده شهید طاهر نیا که شامگاه سه شنبه برگزار شد، یکی از اعضای شورا با اشاره به اینکه مسئولان امانتداران خون شهدا هستند تاکید کرد: قطره قطره خون شهدا بار مسئولیتی که بر دوش مدیران است را سنگین تر می کند و خوشا به حال کسانی که بتوانند امانتداران واقعی باشند.

فاطمه شیرزاد افزود: همه ما باید از زندگی و سیره شهدا درس بیاموزیم چرا که هرچه داریم از این شهداست و خانواده شهدا همانطور که امام راحل(ره) فرموده اند، چشم و چراغ این ملت هستند.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام شهدا وظیفه ای همگانی است، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر رشت تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا برای حفظ نام و پاسداشت یاد شهیدانی که در راه وطن به شهادت رسیده اند، بکوشد و در این راه نامگذاری یکی از میادین یا بلوار های شهر رشت به نام شهید طاهر نیا، کمترین کاری است که می توان انجام داد.

شیرزاد تاکید کرد: هر شهیدی که به شهدای کشور اضافه می شود، وظیفه و مسئولیت مدیران نیز بیشتر می شود و اگر لحظه ای از یاد شهدا غافل باشیم، خانواده شهدا دلتنگ می شوند.

خانواده شهدا با خدا معامله کرده اند

سخنگوی شورای شهر رشت نیز با اشاره به روحیه ستودنی خانواده شهید طاهر نیا گفت: روحیه و استقامت و بردباری شما در غم از دست دادن فرزند که مصیبتی سخت و جانکاه است، ستودنی بوده و این بلند قامتی و استواری شما عزیزان به ما روحیه می دهد.

مظفر نیکومنش نودهی با بیان اینکه شهدا اگر دارای سجایای اخلاقی نبودند، هیچ گاه برای شهادت گزینش نمی شدند، تاکید کرد: شهادت نصیب هر کسی نمی شود و این شما انسانهای پاک و برگزیده هستید که از دامان شما پسری پرورش یافته که سرباز بی ادعای ولایت بوده و در جبهه ای مبارزه کرده که جبهه کینه توزی کفار با اهل بیت (ع) است.

وی افزود: در محضر خانواده شهدا باید سکوت کرد چون انسانهایی مانند ما حرفی برای گفتن به شماهایی که با خدا معامله کرده اید، نداریم و شما امتیازی را که باید از خدا بگیرید، گرفته اید.

شهید طاهر نیا جزو سعادتمندان واقعی است

یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه شهدا سعادت ابدی را برای خود خریده اند گفت: شهید طاهر نیا با شهادت خود به سعادت واقعی رسید چرا که شهادت وی در راه حفظ حریم اهل بیت (ع) بوده که خود آنها شفیع وی خواهند بود.

سید رضا موسوی روزان افزود: شهادت نصیب هرکسی نمی شود و باید شب روز دعا کنیم تا رفتنمان از این دنیا شهادت در مسیر حق باشد نه بیماری و در بستر مردن.

وی افزود: در مواجهه با خانواده شهدا هر حرفی بزنیم تنها برای تسلای دل خودمان است تا کمی از اندوه ماندمان بکاهد.

استقامت خانواده شهدا روحیه بخش است

رئیس شورای شهر رشت نیز در این دیدار با تسلیت و تبریک شهادت شهید طاهر نیا به خانواده وی گفت: دیدن صبر و استقامت خانواده هایی مانند شما، روحیه بخش است و این رسالت را بر دوش ما سنگین تر می کند که باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

محمد علی رفیعی نوده با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت باید برای اعتلای شهری که نام بزرگانی چون شهید طاهر نیا را یدک می کشد، تلاش کنند، افزود: مردم رشت به داشتن افتخاراتی چون این شهید بزرگوار می بالند و نامگذاری خیابانها و یا میادین و بلوارهای این شهر به نام شهدا، زینتی است که به شهر داده می شود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با بیان اینکه شهید طاهر نیا به درک درستی از واژه ولایت مداری رسیده بودند تصریح کرد: تنها از خانواده هایی می توان انتظار داشت چنین فرزندانی تربیت کنند که تربیت مذهبی را سر لوحه زندگی خود قرار داده اند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به حضور پر شور مردم رشت در مراسم تشییع این شهید بزرگوار گفت: مردم ولایتمدار رشت قدردان خون شهدا بوده و این قدرشناسی را با حضور پر شور در مراسم تشییع پیکر این بزرگوار نشان دادند.

استخاره ای که معنی یافت

در این دیدار هم چنین پدر شهید طاهر نیا با بیان اینکه اگرچه داغ فرزند سخت است اما تحمل داغ فرزندی که در راه خدا به شهادت رسیده باشد، قابل تحمل می شود، اظهار کرد: خبر شنیدن شهادت فرزندم بسیار سخت بود اما راه او باید ادامه یافته و مسئولیت بزرگی بر دوش ما مانده است.

فتحعلی طاهر نیا با اشاره به تاکید شهید طاهر نیا بر مساله نماز گفت: پسرم همواره بر نماز اول وقت و رعایت حجاب تاکید ویژه داشت و همراه و تحت هر شرایطی نماز اول وقت را فراموش نمی کرد و تقاضای من از مسئولان نیز ادای نماز اول وقت و ترویج فرهنگ حجاب در جامعه است.

وی همچنین با بیان اینکه شهید طاهر نیا همواره از کلاس های درس اخلاق آیت‌الله احدی در قم استفاده می کرد، تصریح کرد: پس از شهادت سجاد آیت الله احدی به منزل ما آمدند و گفتند که قبل از سفر سجاد به سوریه استخاره ای برای او گرفته که سوره توبه آمده و مضمون آیه این بوده: ای کسانی که ایمن آورده اید با قدرت تمام در برابر کفار بجنگید.

طاهر نیا ادامه داد: پسر من نیز با شهادت خود به استخاره اش معنا بخشید و بعد از او ما باید در شرایط فعلی با تمام قدرت با کفار بجنگیم.

خبر شهادت سجاد در خواب

مادر شهید طاهر نیا نیز با بیان اینکه قبل از شهادت پسرش خبر شهادت وی را در خواب شنیده است، گفت: چند شب قبل از شهادت پسرم خواب دیدم که سه خانم به در منزل ما آمدند و یکی از آنها به من گفت سجاد پسرش را نمی بیند. من بسیار ناراحت از خواب بیدار شدم. شب قبل از شهادتش نیز خواب برادر شهیدم را دیدم که گفت بلند شو که مهمان داری و وقتی از او پرسیدم چه کسی مهمان من است؟ گفت سجاد.

مریم علیزاده افزود: هرچند نمی دانستم که سجاد در سوریه است ولی بسیار نگران او بودم که نزدیک ظهر خواهر و برادر دیگرم خبر شهادت پسرم را به من دادند و گفتند که در سوریه به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به حساسیت شهید طاهر نیا بر حفظ حجاب تاکید کرد: از مسئولان شهر می خواهم که از راه درست و با تشویق و برنامه های فرهنگی، جوانان را به رعایت و حفظ حجاب تشویق کنند.

در این دیدار از اعضای شورای شهر رشت، محمدعلی رفیعی، محمدحسین واثق کارگرنیا، فاطمه شیرزاد، سیدرضا موسوی‌روزان، امیرحسین علوی، مظفر نیکومنش‌نودهی، محمود باقری‌خطیبانی و مسعود کاظمی حضور داشتند.

شهید مدافع حرم سجاد طاهر نیا در شب عاشورای حسینی در سن ۳۰ سالگی و در اثر اصابت ترکش های ناشی از اصابت موشک به پهلو در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

از وی یک دختر چهار ساله به نام فاطمه رقیه و یک پسر یک ماهه به یادگار مانده است.

کد خبر 2957542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha