۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵

از سوی مقامات ایرانی؛

جایزه بین المللی اخلاق در علم به دانشمند پاکستانی اعطا شد

جایزه بین المللی اخلاق در علم به دانشمند پاکستانی اعطا شد

زبتا خان شینواری دانشمند پاکستانی در حوزه اخلاق در علم و آموزش برنده چهارمین دوره جایزه بین المللی اخلاق در علم با عنوان «ابن سینا» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اعطای جایزه ابن سینا در مقر سازمان یونسکو با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، ایرینا بوکوا مدیر کل سازمان یونسکو و سعد الله نصیری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو و نایب رئیس کمیته بین‌المللی اخلاق زیستی یونسکو ( IBC)  برگزار شد و این جایزه به پروفسور زبتاخان شینواری از کشور پاکستان اعطا شد.

پروفسور زبتاخان شینواری، متخصص در حوزه کشاورزی و گیاه‌شناسی، رئیس فرهنگستان علوم پاکستان و رئیس دپارتمان بیوتکنولوژی «قیدی اعظم» دانشگاه اسلام آباد است که وی خدمات شایسته‌ای را در مرکز ملی تحقیقات کشاورزی پاکستان و همچنین موزه تاریخ طبیعی این کشور انجام داده و از استادان برجسته دانشگاه علم و تکنولوژی «کوهات» پاکستان است.

جایزه بین‌المللی ابن سینا که متولی آن جمهوری اسلامی ایران است، به یادبود آثار ارزشمند و گهربار ابوعلی سینا، دانشمند و فیلسوف قرن یازدهم که شهرت جهانی در حوزه پزشکی، فلسفه و اخلاق دارد، طراحی شده و هدف اصلی آن پیشبرد توجه به ارزش‌های اخلاقی در مطالعات علمی و پژوهشی است.

جایزه اخلاق در علم ابن‌سینا از سال ۲۰۰۲ در یونسکو پایه‌گذاری شده است و این جایزه هر دو سال یكبار به افراد و گروه‌هایی که تحقیقات و فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ای در زمینه اخلاق علمی و فناوری انجام داده‌ باشند، اعطا می‌شود.

هدف از اعطای این جایزه نشان دادن اهمیت اخلاق در علم، کمک به تفکر عمیق درباره این مسئله و جلب توجه محافل علمی، دانشمندان و افکار عمومی نسبت به آن است. این جایزه به ویژه برای بزرگداشت دانشمندان جوان، کمک به شناسایی‌ و مطرح کردن‌ آنها در سطح بین‌المللی اعطا می‌شود.

جایزه بین‌المللی ابن سینا شامل یک مدال طلای ابن‌سینا، گواهی، ده هزار دلار و یک هفته سفر علمی به ایران است.

کد خبر 2958030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha