۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳

مدیرکل حمل‌ونقل اردبیل اعلام کرد:

ثبت بیشترین تردد در محور اردبیل- آستارا/۵۲ تردد شمار فعال است

ثبت بیشترین تردد در محور اردبیل- آستارا/۵۲  تردد شمار فعال است

اردبیل – مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل از ثبت بیشترین تردد در محور اردبیل- آستارا در بین ۲۶ محور ارتباطی این استان خبر داد.

علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه در بررسی میزان تردد در محورهای استان این محور بیشترین میزان تردد را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: علاوه بر این در بین محورهای ارتباطی داخل استان نیز اردبیل- سه‌راهی سرعین بیشترین تردد را داشته است.

وی افزود: علاوه بر این از ابتدای سال در مردادماه بیشترین تردد به ثبت رسیده است و تا اتمام تعطیلات تابستانی کمترین تردد نیز در اردیبهشت‌ماه بوده است؛ درعین‌حال میزان تردد ماه‌های دیگر نیز در حال احصا است.

وی تجهیز و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای پرتردد را از اولویت نهادهای اجرایی مرتبط دانست و تأکید کرد: به همین منظور ۵۲ دستگاه سامانه تردد شمار در ۲۶ محور ارتباطی استان نصب‌شده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تصریح کرد: تردد شمار باهدف ثبت میزان تردد که برای احصا آمارها و ارزیابی وضعیت جاده‌ها و سفرها انجام می‌شود و از سویی کاربردی برای گردشگری دارد مورداستفاده است.

رحمتی بابیان اینکه علاوه بر این ثبت تخلفاتی ازجمله فاصله خودرو و سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز نیز اندازه‌گیری می‌شود، ادامه داد: به‌منظور تأمین ایمنی جاده‌ها ۳۶ دوربین نظارت تصویری نیز تمامی وضعیت جاده‌ها و گردنه‌ها را پایش می‌کنند.

وی تأکید کرد: اطلاعات احصا شده توسط جاده‌ها به‌صورت آنلاین در اختیار دستگاه‌های مرتبط ازجمله هواشناسی قرار می‌گیرد و در نظر داریم با راه‌اندازی رادیو آنلاین این اطلاعات در اختیار شهروندان نیز قرار گیرد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان به فعالیت هشت دوربین هوشمند ثبت تخلف نیز اشاره کرد و افزود: این دوربین‌ها قابلیت ثبت پلاک خودرو و ارسال اطلاعات آن به نیروی انتظامی مرکز تهران رادارند.

رحمتی به نصب ۱۴ دوربین دیگر در آینده نزدیک اشاره کرد تا زمینه پایش جاده‌ها و بزرگراه‌ها هر چه بیشتر فراهم شود.

 

کد خبر 2959391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha