۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱

یک منبع آگاه خبر داد؛

آمریکا روند غربالگری پناهجویان سوری را تسریع می کند

آمریکا روند غربالگری پناهجویان سوری را تسریع می کند

دولت واشنگتن تصمیم گرفته تا در مواجهه با بحرانی که خود از عوامل اصلی پیدایش آن بوده است، مراکز جدیدی را برای پذیرش پناهجویان سوری تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد که دولت واشنگتن قصد دارد تا برای تسهیل روند مهاجرت آن دسته از پناهجویان سوری که ممکن است شرایط پذیرفته شدن در آمریکا را داشته باشند، مراکز غربالگری جدیدی را در دو کشور عراق و لبنان تاسیس کند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا بی آنکه به نقش کشورش در ایجاد بحران های خاورمینه اشاره ای بکند، تصمیم گرفت تا پایان سال میلادی آینده (۲۰۱۶) شرایط پذیرش ۱۰ هزار پناهجوی سوری را فراهم کند.

در همین راستا، قرار است آمریکا تا پایان سال میلادی ۲۰۱۵ یک مرکز رسیدگی به امور پناهجویان در «اربیل» مرکز اقلیم کردستان عراق ایجاد کند و در اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ نیز مرکز دیگری را به همین منظور در کشور لبنان تاسیس خواهد کرد.

البته گفته می شود که شمار پناهجویان مورد پذیرش آمریکا از رقم ۱۰ هزار نفری که پیشتر اعلام شده بیشتر خواهد بود، با این حال کاخ سفید هنوز رقم دقیق مورد نظر خود را اعلام نکرده است.

بحران پناهجویان که به دلیل دخالت اروپا و آمریکا در امور داخلی کشورهای خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق به وجود آمده به یکی از چالش برانگیز ترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است تا جایی که آنها به راه های متعددی از قبیل پذیرش تعداد زیادی از مهاجرین و یا حتی کمک به کشورهای همسایه نظیر اردن، لبنان و ترکیه برای اسکان هر چه بیشتر پناهجویان روی آورده اند.  

کد خبر 2959431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha