۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۸:۲۱

مدیرکل شیلات استان زنجان اعلام کرد:

تولید خاویار در استان زنجان

تولید خاویار در استان زنجان

زنجان- مدیرکل شیلات استان زنجان گفت: با توجه به فرآیند هشت ساله تولید خاویار، استان زنجان تا ۳ سال آینده خاویار تولید خواهد کرد.

محمود صیاد بورانی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه تولید خاویار در استان زنجان قدمی مؤثر در توسعه شیلات استان محسوب می‌شود افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار قطعه ماهی خاویار در محل‌های پرورش استان رهاسازی شده که نیمی از این تعداد ماهی نر و نیمی ماده هستند.

وی محل‌های پرورش خاویار استان را در پشت ۲ سد خاکی اعلام کرد و گفت: متأسفانه بخشی از ماهی‌های خاویار استان صید غیرمجاز صیادان فاقد مجوز شده است.

بورانی افزود: در حال حاضر با نظارت اداره کل شیلات استان گیلان تعدادی ماهی مولد خاویار (ماهی ماده) صید و به مجموعه پرورش استان افزوده‌ شده است.

مدیرکل شیلات استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد وزن ماهی‌های ماده را خاویار تشکیل می ­دهد گفت: هرکدام از ماهی ها در زمان تولید خاویار حدود ۷۰ کیلوگرم هستند که از آنها ۷ کیلوگرم خاویار به‌دست می‌آید.

بورانی فرآیند تولید خاویار را هشت ساله اعلام کرد و افزود: هر ماهی خاویار بعد از هشت سال قادر به تولید خاویار خواهد بود و با توجه به اینکه در حال حاضر ۵ سال از اولین رهاسازی خاویار در استان می‌گذرد، زنجان بعد از ۳ سال در ردیف استان‌های تولیدکننده خاویار قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر لزوم همکاری‌های سایر ارگان‌ها ازجمله محیط‌زیست در پرورش خاویار افزود: با کمک سایر ارگان‌های مسئول می‌توان برنامه‌هایی برای حفاظت از این سرمایه استانی از هم‌اکنون تا زمان بهره‌برداری در دستور کار دستگاه‌ها قرار داد.

کد خبر 2959666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha