۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۸:۴۷

رئیس پارلمان اروپا با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

رئیس پارلمان اروپا با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

رئیس پارلمان اروپا در راس هیاتی عالی رتبه با هدف توسعه دیپلماسی علمی از دانشگاه تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در جلسه با رئیس پارلمان اروپا گفت: ما تاکنون میزبان اساتید، دانشجویان و شخصیت‌های علمی و سیاسی بسیاری از کشورها در دانشگاه تهران بوده‌ایم و سیاستمداران دنیا امکان تماس مستقیم با دانشجویان را داشته‌اند چرا که سیاست ما توسعه فعالیت‌های علمی بین‌المللی است.

وی افزود: این درحالی است که موانعی در ارتباط‌ های بین المللی ما با دیگر کشورها وجود دارد، مانند تصویر غلط از اسلام در کشورهای اروپایی اما دیدگاه متخصصان بعد از دیدار از ایران تغییر کرده است.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تهران گفت: حضور در این دانشگاه برای من مهم است و به ‌نظر من جهان علم و دانشگاه، جایی است که در آن می‌توان بیشتر از یکدیگر شناخت به‌دست آورد.

وی با اشاره به حضور دانشجویان و استادان اروپایی در دانشگاه تهران گفت: از این‌که دانشجویان و اساتید اروپایی در دانشگاه تهران حضور دارند خوشحالم و امیدوارم اساتید و دانشجویان ایرانی نیز در اروپا حضور یابند.

رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تقابل، همه روزه در آن محسوس است و بعضا به جنگ هم منجر شده و این تقابل‌ها به دلیل پیش‌داوری‌ها است بنابراین آشنا شدن با فرهنگ‌های متقابل، کمک می‌کند تا همه ما از ذهنیت‌های غلط و پیش داوری‌ها جلوگیری کنیم.

شولتز گفت: ما تلاش می‌کنیم اصول شما را رعایت کنیم و در جهت حفظ کرامت انسانی در تمام کشورها حرکت کنیم و اکنون لحظه مناسبی است تا با توجه به توسعه سیاسی و همکاری‌های سازنده در توسعه همکاری‌های علمی دوجانبه نیز تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: حقوق بشر، اصلی است که در منشور ملل متحد منعکس است و همه کشورها آن را امضا کرده‌اند و ما نیز به آن معتقدیم.

در این دیدار مباحثی مانند توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین ایران و اتحادیه اروپا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ادامه همکاری دانشگاه تهران با کشورهای عضو این اتحادیه تاکید شد.

کد خبر 2960008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha