۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

افزایش تولید در گرو بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی است

افزایش تولید در گرو بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی است

مانه و سملقان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بهره گیری از تکنولوژی های نوین و به روز نقش مهمی در افزایش تولیدات کشاورزی ایفا می کند.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کشاورزی از جمله پرمخاطره ترین فعالیتهای اقتصادی و استراتژیک است که همواره در معرض بلایای طبیعی، آفات نباتی و تغییرات ناگهانی جوی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ درصد جمعیت خراسان شمالی در بخش کشاورزی گفت: کشاورزان استان با مشکلاتی مواجه هستند که بایستی با برنامه ریزی ها موثری در راستای رفع مشکلات آنها گام برداشت.

یوسفی با بیان اینکه خسارت ناشی از حوادث یکی از مشکلات کشاورزان استان است، افزود: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اهرم های توسعه کشاورزی است که با استفاده از آن می توان از خسارت بیش از حد به کشاورزان، جلوگیری و امنیت بیشتری برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی فراهم کرد.

وی اظهار کرد: شهرستان مانه و سملقان از جمله شهرستان های برخودار استان در بخش کشاورزی است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان نیزدر حوزه کشاورزی فعال هستند.

یوسفی گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه شهرستان مانه و سملقان استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی با بهره گیری از تکنولوژی های نوین در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود: در حال حاضر از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیرکشت پنبه استان ۸۴ درصد در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد و از چهار کارخانه فعال پنبه پاک کنی در استان نیز، سه کارخانه در این شهرستان فعال است.

یوسفی افزود: همچنین در راستای خودکفایی در بخش روغن و شکر مورد نیاز داخلی، توسعه کشت کلزا و چغندر پاییزه در شهرستان مانه و سملقان ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اراضی مستعد و حاصلخیز شهرستان مانه و سملقان با اجرای روش‌های آموزشی می توان در تولید کلزا که یک محصول استراتژیک محسوب می شود به خودکفایی، کاهش واردات و جلوگیری از وابستگی روغن وارداتی به کشور دست یافت.

کد خبر 2962323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha