۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۸:۱۵

در ۳۱ رشته؛

سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان آغاز شد

سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان آغاز شد

قم- سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت با رقابت ۴۵۰ نفر از نخبگان دانشجو در ۳۱ رشته در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر ستاد سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با پیام آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بر اساس حدیث شریف ثقلین شکل‌گرفته است، گفت: این جشنواره در ۸ رشته شفاهی، سه رشته پژوهشی، دو رشته فناوری و ۹ رشته هنری برگزار می‌‌شود.

علی اصغر شعاعی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، آموزش، شناسایی نخبگان و معرفی نفرات برتر برای شرکت بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام را از جمله اهداف این مسابقات عنوان کرد و گفت: این جشنواره که در ۳۱ رشته قرآنی، فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود شامل ۶ کمیته تشریفات، پشتیبانی، علمی، مدعوین و حراست و دبیرخانه جشنواره بوده است.

انتقاد از کم‌توجه‌ی به قرآن در ایام محرم و صفر

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و قرآن کریم با تأکید بر اینکه هم‌جواری قرآن و عترت از جمله ویژگی‌های مهم این مسابقات است، گفت: متأسفانه در ماه محرم و صفر فعالیت‌های قرآنی کمرنگ می‌شود که با برگزاری این برنامه قصد داریم این فرهنگ نامطلوب را از بین ببریم.

شعاعی با اشاره به اینکه فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) ترویج و توسعه ارزش‌های اصیل قرآنی بوده است، اظهار داشت: سر مبارک امام حسین(ع) بر روی نیزه‌ها صورت و سیره قرآنی را با عالی‌ترین جلوه‌های الهی به نمایش گذاشته است.

وی افزود: متأسفانه در حادثه غمبار منا جامعه قرآنی چند تن از ارزشمندترین و برگزیده‌ترین نخبگان خود را از دست داد که لکه ننگی برای آل سعود خواهد بود.

دانشجویان مهم‌ترین مروجان ارزش‌های ثقلین هستند

دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از قرائت و اعلام بیانیه قرآنی در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: مضمون این بیانیه ترویج و توسعه فرهنگ ناب قرآن و عترت و تشریح و تبیین مسائل و مشکلات پیش روی رهروان قرآن مجید خواهد بود.

وی آموزش مراحل مختلف نحوه قرائت و حفظ قرآن کریم را از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد جشنواره سی‌ام عنوان کرد و گفت: جوانان به‌ویژه دانشجویان نخبه بهترین گزینه برای ترویج و تبیین ارزش‌های قرآن و عترت در جامعه هستند.

کد خبر 2964128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha