۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴

گراتزیا دلددا به نشست‌های نوبل خوانی رسید

گراتزیا دلددا به نشست‌های نوبل خوانی رسید

نشست نوبل خوانی با گراتزیا دلددا روز یکشنبه ۲۴ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نوبل خوانی با گراتزیا دلددا روز یکشنبه ۲۴ آبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

گراتزیا دلددا یکی از نویسندگان معاصر ایتالیایی است که در سال ۱۸۷۱ در جزیره‌ ساردنی متولد شد و زندگی دشواری را گذراند و آثار بسیاری خلق کرد. او نویسنده‌ای پرکار بود. نخستین اثرش را در ۱۹ سالگی منتشر کرد و از آن پس با انتشار آثار درخشانی به شهرتی کم‌نظیر رسید. شخصیت‌پردازی موشکافانه و ستایش انسان و زندگی در بستر داستانی جذاب، بارز‌ترین ویژگی آثار اوست.

دلددا در سال ۱۹۲۶ برنده جایز‌ه‌ نوبل ادبیات شد و تاکنون هیچ زن ایتالیایی دیگری نتوانسته است این جایزه را کسب کند. بیشتر آثار دلددا به قلم بهمن فرزانه به فارسی ترجمه و منتشر شده اند.

نوزدهمین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب روز یکشنبه ۲۴ آبان از ساعت ۱۶:۳۰ به «نوبل‌خوانی با گراتزیا دلددا» اختصاص دارد که با حضور کلارا کرونا و آنتونیا شرکاء در مرکز فرهنگی شهرکتاب، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار شده و ضمن تحلیل زندگی و آثار دلددا، دو رمان «وسوسه‌» و «راه خطا» نقد و بررسی می‌شود.

ورود به این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 2964209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha