۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲

جزئیات نشست‌های جشنواره فیلم «کوتاه تهران» اعلام شد

جزئیات نشست‌های جشنواره فیلم «کوتاه تهران» اعلام شد

زمان برگزاری نشست های تخصصی جشنواره فیلم «کوتاه تهران» با حضور استادان ایرانی و خارجی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست های تخصصی جشنواره فیلم «کوتاه تهران» در دو بخش حضور فیلمسازان ایرانی با محوریت سینمای تجربه گرا و برگزاری نشست های بین المللی با حضور استادان خارجی برگزار می شود.

برنامه نشست های این جشنواره به شرح ذیل است:

نشست «تاثیر سینما از تجربه‌گرایی در هنرها» با حضور احمد الستی (کارشناس زیبایی‌شناسی در سینما) و شادمهر راستین (فیلمنامه‌نویس)، روز پنجشنبه، ۲۱ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

همچنین نشست «خاستگاه‌های اجتماعی شکل‌گیری سینمای تجربه‌گرا» با حضور ناصر فکوهی (نویسنده و فارغ‌التحصیل انسان‌شناسی سیاسی) و محمدرضا اصلانی(فیلم‌ساز، مستندساز و استاد دانشگاه) در روز جمعه ۲۲ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می شود.

نشست «جایگاه ذهنیت و ناخودآگاه در سینمای تجربه‌گرا» نیز با حضور محمد صنعتی (روان‌پزشک، روان‌تحلیل‌گر، استاد دانشگاه و نویسنده) و تورج منصوری (مدرس، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، کارگردان) در روز شنبه ۲۳ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

این نشست‌ها در راستای تقویت جایگاه سینمای تجربه‌گرا و معرفی مبانی نظری و شناخت خاستگاه‌های آن و همچنین بررسی نمونه آثار تجربه‌گرا برگزار می‌شود. در این نشست‌ها به ظهور و حضور جریان‌های تجربه‌گرا در هنرهای گوناگون از جمله معماری، نقاشی، موسیقی، ادبیات، تئاتر و درنهایت سینما اشاره شده و درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های آن صحبت می کنند.

همچنین، نشست‌های تخصصی بین‌المللی با حضور آرنه برو و شارلوت میک مایر از دانمارک با همکاری معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران در ایام سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «فیلمسازی یک‌نفره» با حضور شارلوت میک مایر در روز یکشنبه ۲۴ آبان، از ساعت ۱۷:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره سه برگزار می‌شود. همچنین نشست تخصصی «زبان شخصی فیلمساز» با حضور آرنه‌برو در روز دوشنبه ۲۵ آبان، از ساعت ۱۷:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره سه برگزار می‌شود.

آرنه‌برو متولد ۱۹۷۹، فارغ‌ التحصیل فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی از مدرسه ملی فیلمسازی دانمارک  است. شارلوت میک مایر نیز متولد ۱۹۶۸، فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد علوم اجتماعی، روابط بین‌الملل و رسانه است. وی مستندساز و عضو هیات داوران موسسه نمایش فیلم بیروت است.

سی ‌و ‌دومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران از تاريخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در پرديس سينمايی چارسو، برگزار می‌شود.

کد خبر 2964278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha