۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲

آیت الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی از عوامل افزایش طلاق است/ مسئولان مراقب باشند

فضای مجازی از عوامل افزایش طلاق است/ مسئولان مراقب باشند

قم - یکی از مراجع تقلید، فضای مجازی و ارتباطات نامشروعی که از طریق این فضا ایجاد می‌شود را یکی از عوامل مهم در افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه طلاق مانند موریانه‌ای است که پایه‌های زندگی خانواده را خورده و فرو می‌ریزد به افزایش آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاق خانواده را که واحد کوچکی است متزلزل می‌کند و با تزلزل این واحد کوچک کل نظام خانواده از هم می‌پاشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌چیز نزد خداوند مغبوض‌تر از طلاق نیست، ادامه داد: طلاق دارای حاشیه‌های فراوانی است که اگر پای کودکی نیز در میان باشد آینده کودکان را تاریک می‌کند و متلاشی شدن نظام خانواده منجر به تزلزل در جامعه می‌شود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه بسیاری از افراد ریشه طلاق را در فقر می‌دانند، ادامه داد: این سخنانی در حالی است که امروز بسیاری از طلاق‌ها در خانواده‌های مرفه و تحصیل‌کرده نیز مشاهده می‌شود.

باید جلوی آسیب‌های فضای مجازی گرفته شود

وی فضای مجازی را یکی از عوامل تأثیرگذار بر طلاق عنوان و بیان کرد: متأسفانه فضای مجازی و ارتباط‌های نامشروعی که از طریق این فضا ایجاد می‌شود، افزایش طلاق را فراهم کرده است در حالی‌که برخی این فضا را باعث پیشرفت می‌دانند. 

آیت الله مکارم شیرازی به آثار فضای مجازی در جدایی زوجین اشاره کرد و افزود: افرادی که مسئول فضای مجازی هستند، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و باید مراقب باشند، زیرا گرچه این فضا دارای فوایدی است اما باید تلاش کرد که جلوی آسیب‌های آن گرفته شود.

کد خبر 2964388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha