۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

کریمی قدوسی به مهر خبرداد؛

شبکه آموزش مجازی بازی‌سازی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

شبکه آموزش مجازی بازی‌سازی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، از اول دی ماه، شبکه آموزش مجازی بازی‌سازی برای شهرستانی‌ها شکل می‌گیرد.

حسن کریمی قدوسی، در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی شبکه آموزش مجازی برای شهرستانی‌ها خبر داد و گفت: قرار است این دوره با همکاری دانشگاه علم و صنعت برگزار شود و به سه عنوان مبانی بازی‌سازی، مبانی هنرهای دیجیتال و آشنایی با سبک‌های بازی توجه کند. قرار بود این دوره آموزش مجازی از اول مهرماه کار خود را آغاز کند.

به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، این دوره آموزش مجازی سه ماه طول می‌کشد و هزینه ثبت نام برای هر درس بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

کریمی قدوسی، پیش از این در گفتگو با مهر، بزرگ‌ترین ضعف در تولید بازی‌های رایانه‌ای را، نداشتن نیروی متخصص است به‌ویژه در بخش مدیریت پروژه. بسیاری بازی‌سازان می‌گویند، نمی‌شود بنیاد، یک دوره آموزشی ر اه بیندازد تا توان ما در این زمینه بالا برود؟ در حال حاضر، بنیاد یک انستیتوی ملی دارد و سالانه به طور متوسط، ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر را جذب می‌کند. امسال رویکردمان تغییر کرده است؛ متقاضیان، امتحان اولیه می‌دهند و مصاحبه و تایید می‌شوند.  

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هچمچنین به لزون تربیت نیروهای متخصص، ولو به تعدااد اندک، اشاره و بیان کرد: من احساس می‌کنم لزومی ندارد دانشکده‌های علمی- کاربردی در سطح وسیع به آموزش بازی‌سازی بپردازند. بازی سازی باید محدود تدریس شود. ما یک هیئت چند میلیونی لازم نداریم ما یک جمعیت چندهزار نفره از بازی‌سازان نخبه می‌خواهیم. چون بازی‌سازی یک کار بسیار تخصصی است. در کشورهای اروپایی و آمریکایی جستجو کنید ببینید چند دانشگاه بازی‌سازی وجود دارد؟ دانشجویان نخبه وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند.

کریمی قدوسی، تهران را محل تمرکز بازی‌سازان دانست و افزود:بنیاد، سال گذشته، سه تفاهم نامه با جاهای مختلف بست اما ما بودجه نداریم که انستیتو ملی بازی‌سازی را به شهرهای دیگر تزریق کنیم و همچنان، تمرکز بازی‌سازی در تهران است. اما در شرایط کنونی هم، گرایش بازی‌سازی در ذیل نرم‌افزار در دانشگاه‌های تبریز، شریف تهران علم و صنعت هست و شما می‌توانید نرم افزار بخوانید با گرایش بازی‌سازی. کارشناسی ارشد بازی‌سازی هم تصویب شده و دوره‌هایش در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 2966195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha