۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

به صورت نمادین

مجید مجیدی معلم شد/ تدریس «بچه های آسمان» برای نوجوانان

مجید مجیدی معلم شد/ تدریس «بچه های آسمان» برای نوجوانان

مجید مجیدی به عنوان معلم ادبیات کلاس دوم دبیرستان در یک مدرسه حضور پیدا کرده است و درس «بچه های آسمان» را با آنها مرور می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مجیدی کارگردان سینما به عنوان معلم ادبیات کلاس دوم دبیرستان امروز شنبه ۲۳ آبان ماه به مدرسه نظام مافی رفته است و درس «بچه های آسمان» را با آنها مرور می کند.

دانش آموزان متن «بچه های آسمان» را در کلاس می خوانند و مجیدی تاکید می کند که فیلمنامه باید به گونه ای خوانده شود که حس و حال و هوای فیلمنامه در لحن نیز مشخص باشد.

وی همچنین با بیان این خاطره که زمان آنها روی هر نیمکت سه نفر می نشستند، بیان کرد: این روزها صندلی ها تک نفره شده است.

در این کلاس بچه ها سوالات خود را می پرسند.

مجیدی در بخشی از حضور خود در دبیرستان نظام مافی و در دیدار با دبیران این مدرسه بیان کرد: سینمای ما ارادت خاصی به معلمان دارد، با این حال مقام، منزلت و شخصیت معلمان هیچ گاه به خوبی تبیین نشده و حق شان ادا نشده است.

وی در این دیدار اظهار کرد: ما ایمان داریم که عشق باعث می شود تا شما دبیران به آموزش در مدارس ادامه دهید و اگر حتی یک نفر از میان کسانیکه به آنها درس داده اید در جامعه نقش آفرین شوند تاثیر و اهمیت کار شما را نشان می دهد.

«بچه های آسمان» فیلمی است به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال ۷۵ ساخته شد و و در سال ۱۹۹۸ نیز به‌ عنوان یکی از ۵ نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار برگزیده شد.

کد خبر 2966243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha