۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

کارت های بین المللی شناسایی معلولان زنجانی صادر می شود

کارت های بین المللی شناسایی معلولان زنجانی صادر می شود

زنجان- مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: با برگزاری کمیسیونهای پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بر مبنای استانداردهای بین المللی، کارت شناسایی معلولان زنجانی صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر  و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی قیداری افزود: طبق ماده یک قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تشخیص و طبقه بندی انواع معلولیت ها انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با تهیه دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری تخصصی از اول آبان سالجاری، صدور کارت شناسایی معلولان با معیارهای بین المللی و به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از اول آبان مرحله صدور کارت شناسایی آغاز و تاکنون بالغ بر ۳۵۰ کارت صادر شده است که با روند فعلی تا پایان آذر شاهد صدور هزار و ۷۰۰ کارت خواهیم بود.

محمدی در خصوص مزایای صدور کارت بین المللی معلولان افزود: با صدور این کارت فرد می تواند در سراسر جهان بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمانها و ادارات مرتبط با حوزه معلولین بهره مند شود.

وی این مزایا را شامل دریافت وسایل کمک توانبخشی، استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، استفاده نیم بها از وسایل نقلیه عمومی، تخفیف درمانی و بیمارستانی، دوره های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای، معافیت هزینه صدور پروانه ساخت و عوارض نوسازی و استفاده رایگان از وکیل در مشاوره های حقوقی عنوان کرد.

کد خبر 2968390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha