۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰

معاون استاندار سمنان:

وزیر آموزش و پرورش به شاهرود سفر می کند/ دیدار فرهنگیان با فانی

وزیر آموزش و پرورش به شاهرود سفر می کند/ دیدار فرهنگیان با فانی

شاهرود - معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود از سفر وزیر آموزش و پرورش کابینه تدبیر و امید به این شهرستان خبر داد و گفت: احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان در این سفر بررسی خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به برنامه ریزی های انجام شده توسط دکتر جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور وزیر آموزش و پرورش در این دو شهرستان ابراز داشت: وی عصر روز چهارشنبه وارد فرودگاه شاهرود خواهد شد و برنامه های وی تا شامگاه پنج شنبه ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: سفر علی اصغر فانی به شهرستان در حالی انجام می شود که دیدار با فرهنگیان و برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص مشکلات معلمان و مجموعه آموزش و پرورش شرق استان و همچنین احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان از جمله برنامه های این سفر هستند.

هاشمی با اشاره به بازدید وزیر آموزش و پرورش از برخی مدارس شهرستانهای میامی و شاهرود افزود: سفر فانی می تواند فرصت طلایی برای مطرح ساختن مطالبات فرهنگیان و همچنین استماع مشکلات آموزش و پرورش منطقه توسط فانی باشد لذا باید با برنامه ریزی مناسب از آن استفاده بهینه کرد.

نمود بارز تحقق شعار سال در شاهرود

معاون استاندار سمنان با اشاره به لزوم توجه به مشکلات بخش آموزش و پرورش، گفت: معلمان و مجموعه آموزشی شهرستان شاهرود، زحمات فراوانی برای اعتلای سطح آموزش آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می کشند لذا سزاوار رفع مشکلات هستند.

هاشمی با اشاره به برخی مطالبات معلمان شاهرودی، بیان داشت: با تعامل می توان به نتیجه ای مناسب برای برخی مشکلات موجود در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود دست یافت.

وی ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام همدلی و همزبانی بین مردم و دولت نامگذاری کرده اند، برقراری گفتگو بین مسئولان ارشد کشوری و اقشار تاثیرگذاری چون معلمان می تواند نمونه بارز رفع موانع از طریق تعامل باشد.

معلمی شغلی با اهمیت است

فرماندار شاهرود از استان سمنان و شهرستان شاهرود به عنوان پایلوت همدلی و همزبانی بین مردم و دولت نام برد و گفت: اگر در سطح ایران بخواهند استانی را در زمینه تعامل بین مردم و مدیران به عنوان پایلوت همدلی و همزبانی ویژه تحقق شعار سال۹۴، برگزینند قطعا به نام شاهرود برخواهند خورد.

هاشمی افزود: خوشبختانه تعامل بین مردم و مسئولان در استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود بسیار مطلوب است و ما معتقدیم با گفتگو و تعامل می توان برخی موانع احتمالی موجود بر سر راه مطالبات اقشار مختلف را رفع کرد.

وی با اشاره به اهمیت شغل معلمی در جامعه، بیان داشت: معلمان شغل انبیاء الهی را دارند و همانگونه که انبیاء وظیفه خطیر هدایت، انسان سازی و تامل معنوی بشریت را بر عهده داشتند، معلمان نیز در راستای اشاعه معنویات در زندگی آینده سازان ایران اسلامی می کوشند.

شاهرود پتانسیل های ویژه ای در بحث آموزش و پرورش دارد

معاون استاندار سمنان همچنین با تاکید بر اینکه سفر وزیر آموزش و پرورش می تواند منشاء برکات فراوانی برای شرق استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود باشد، گفت: شهرستان شاهرود اماده میزبانی از وزیر آموزش و پرورش کابینه یازدهم است.

هاشمی افزود: خوشبختانه وضعیت تحصیل در شهرستان شاهرود در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و همه ساله آمار قبولی دانش آموزان در مراکز آموزش عالی کشور قابل توجه است.

وی نیروی انسانی مستعد را یکی از پتانسیل های ویژه شاهرود دانست و گفت: این شهرستان پتانسیل های ویژه ای از جمله کشاورزی، معدن، طبیعت گردی، توریسم عرفانی و حیات وحش بی نظیری را در خود جای داده است اما یکی از مهمترین پتانسیل های موجود در این شهرستان وجود نیروی انسانی کاردان، نخبه، کارشناس و همچنین فنی است که با استفاده از آن می توان راه توسعه استان و شهرستان را هموار ساخت.

معلمان شاهرودی تا کنون و در چند نوبت نسبت به وضعیت معیشتی خود گردهمایی هایی را در مقابل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برگزار کرده و خواستار رسیدگی دولتمردان به مشکلاتشان از جمله بیمه درمانی، حق سنوات، عدم انتقال اجباری به روستاها، تعیین تکلیف خدمتی و بازنشستگی شده اند که سفر فانی به این شهرستان بی ارتباط به این مقوله نخواهد بود.

کد خبر 2971063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha