۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول خبر داد:

دستگیری متخلفان صید ماهی و شکارچیان غیرمجاز در دزفول

دستگیری متخلفان صید ماهی و شکارچیان غیرمجاز در دزفول

دزفول - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول از دستگیری متخلفان صید ماهی و شکارچیان غیرمجاز در دزفول خبر داد.

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست دزفول، پنج نفر متخلف صید ماهی که با جریان الکتریسیته در کانال آب رودخانه دز اقدام به این تخلف کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: از متخلفان ۱۲۵ قطعه ماهی کشف شد، ضمن اینکه ادوات صید غیرمجاز شامل یک دستگاه مولد برق (موتوربرق) به استناد ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا صدور حکم نهایی نيز از آنها گرفته و توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دزفول با بیان اینکه صید با جریان الکتریسیته از روش‌های بسیار آسیب زننده‌ای است که موجب کشتار گسترده آبزیان می‌شود، عنوان کرد: صید ماهی با جریان الکتریسیته مطابق با بند «ج» ماده ۱۳ قانون شکار و صید ممنوع و برای آن جزای نقدی و حبس تعیین‌شده است.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز تشی

قلی نژاد همچنین از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول خبر داد و گفت: از این دو شکارچی غیرمجاز، یک قلاده تشی کشف شد و اسلحه شکاری آنها نیز به استناد ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا صدور حکم نهایی توقیف شد.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه شکار گونه‌های جانوری بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع و غیرقانونی است، اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن دستگیری متخلفان، موارد از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دزفول یادآور شد: گونه جانوری تشی بزرگ‌ترین جونده ایران است که نقش مؤثری در چرخه طبیعت دارد و هرگونه شکار آن بدون مجوز ممنوع و غیرقانونی است.

کد خبر 2971504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha