۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

داشتن دانش انتخاباتی برای مجریان برگزاری انتخابات ضروری است

داشتن دانش انتخاباتی برای مجریان برگزاری انتخابات ضروری است

بجنورد - رئیس هیئت نظارت انتخابات خراسان شمالی گفت: آشنایی کامل با قوانین و داشتن دانش انتخاباتی از الزامات مجریان برگزاری انتخابات است.

حجت الاسلام رضا نوری در گفتگو با مهر با اشاره به برخی آسیب‌های انتخاباتی‌افزود: با توجه به آسیب های موجود انتخاباتی اگر هیئت های نظارتی و اجرایی انتخابات بر قانون مسلط نباشند ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

وی نبود دانش انتخاباتی را یکی از آسیب‌های جدی این حوزه عنوان کرد و گفت: طی جلسه‌ای با ستاد انتخابات استان تحت عنوان آموزش قانون اتتخاباتی به ارائه مباحث جرائم، شبهات و ... در زمان انتخابات پرداخته شد.

حجت الاسلام نوری افزود: اگر در سه حوزه اصلی انتخاباتی خراسان شمالی دانش انتخاباتی به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد به طور حتم مشکلی نیز ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت نظارت واجرایی انتخابات استان حق هیچ گونه اظهار نظری در خصوص نامزدها ندارند، گفت: اگر نامزدی به دلایلی رد شود نبایستی علت رد شدن وی بیان شود.

رئیس هیئت نظارت برانتخابات خراسان شمالی تاکید کرد: فرمانداران در جلسه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با برنامه‌ریزی، امنیت جلسه را تامین کنند.

وی تاکید کرد: در احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بایستی قانون اساس و مبنای کار قرار بگیرد، چرا که گاهی رد و یا احراز صلاحیت نامزدها ممکن است هزینه‌هایی را در پی داشته باشد.

کد خبر 2971519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha