۱۲ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۵۶

رييس اتحاديه صادركنندگان زعفران در گفت و گو با "مهر":

95 درصد زعفران كشور فله اي صادر مي شود

95 درصد زعفران كشور فله اي صادر مي شود

رييس اتحاديه صادركنندگان زعفران گفت: 95 درصد از زعفران كشور به‌صورت فله اي به بازارهاي خارجي صادر مي شود .

محمد جواد رضايي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي مهر درمورد صادرات زعفران به بازارهاي خارجي افزود: 95 درصد از زعفران كشور به دليل نداشتن سيستم هاي بسته بندي مناسب به‌صورت فله اي به بازارهاي خاورميانه ، اروپايي و آمريكايي صادرمي شود .

به گفته وي، شرايط و نوع بسته بندي دركشوربا بسته بندي بازارهاي خارجي متفاوت است و به همين دليل فعلا نمي توان  اقدامي براي بسته بندي  صادرات محصولاتي مانند زعفران درداخل كشور انجام داد، مگر اينكه با به‌روز كردن بسته بندي خود  بتوانيم اطمينان مشتريان خارجي خود را  جلب كنيم .

رضايي تصريح كرد: از95 درصد صادرات زعفران فله اي به كشورهاي خارجي حدود 35 تا 40 درصد به بازار دبي و 35 درصد نيز به  صورت چمداني و براي تهيه ادويه جات به  بازارهاي هندوستان و پاكستان  وارد مي شود .

وي در مورد بسته بندي زعفران صادراتي در كشور اجراي اين طرح فقط در داراز مدت و با صرف هزينه براي  مدرن شدن سيستم هاي بسته بندي و مطابق با نياز مشتريان خارجي و حمايت دولت از اين محصول عملي است.

رضايي اظهارداشت: اين در حالي است حدود 90 درصد از زعفران مصرفي دنيا از طريق ايران تامين مي شود و زعفران كشور ما از مرغوبترين نوع زعفران در دنيا محسوب مي شود .

کد خبر 297164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha