۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۵۹

 مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان:

برای پیشگیری و مقابله با جعل باید با تکنولوژی روز همگام شد

برای پیشگیری و مقابله با جعل باید با تکنولوژی روز همگام شد

کرمان - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: برای پیشگیری و مقابله با جعل باید با تکنولوژی روز همگام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، ظهر امروز در اولین کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با جعل اسناد استان که با حضور روسای حراست ادارات کل، سازمان‌ها، بانک ها و شرکت های دولتی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مقابله با جعل اسناد به عنوان یکی از ارکان ایجاد امنیت در جامعه، گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی در سال ۱۳۸۷ در کشور راه اندازی و تا سال جاری کلیه ی جلسات این ستاد به صورت کشوری برگزار می شد.

خلیل همایی افزود: به منظور تعیین خط مشی و ایجاد هماهنگی میان دستگاه های مختلف استان ها جهت پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی، مقرر شد کمیسیونی تحت عنوان «پیشگیری و مقابله با جعل» در استان ها تشکیل شود.

وی با بیان این که اولین جلسه این کمیسیون در استان کرمان در اول شهریورماه سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: این کمیسیون هر سه ماه یک بار و به منظور اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از جعل مدارک و اسناد رسمی و هم چنین افزایش ضریب امنیت اسناد رسمی برگزار می شود.

همایی در ادامه هدف از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با جعل را هم فکری و هم اندیشی حراست های ادارات، سازمان ها، بانک ها و دانشگاه های استان جهت تحقق اهداف کمیسیون یاد شده دانست و خاطرنشان کرد: این کارگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات در خصوص جعل اسناد است تا بتوان از وقوع این جرم در استان پیشگیری کرد.

وی پیشگیری و مقابله با جعل را در گرو همگام شدن با تکنولوژی روز دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که با نسل جدید ارتباطات و فن آوری اطلاعات رو به رو هستیم، برای مقابله با جعل نیز باید با تکنولوژی و فن آوری روز همراه شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تاکید بر نقش مهم صحت اسناد رسمی در امنیت کشور، خاطر نشان کرد: دقت هرچه بیشتر حراست ها به عنوان نیروهای امنیتی ادارات و سازمان ها در زمینه صحت اسناد رسمی، می تواند کمک بزرگی به پیشگیری و مقابله با جعل در استان کند.

همایی با تاکید بر این که امنیت به دو بخش امنیت ملی که مربوط به مقابله با تهدیدات خارجی و امنیت عمومی که مربوط به تهدیدات داخلی است، تقسیم می شود، اظهار داشت: در بحث امنیت مهم ترین سوالی که مطرح می شود، این است که «چه  کسانی در قبال امنیت مسئولیت دارند؟»

وی ادامه داد: به طور طبیعی وقتی از امنیت صحبت به میان  می آید همه ی اذهان به سمت پلیس، نیروهای اطلاعات، بسیج، سپاه و ارتش متمرکز می شود، در حالی که تک تک افراد جامعه در رابطه با برقراری امنیت مسئولیت دارند.

همایی با بیان این که امنیت عمومی شامل دو بخش امنیت ایجابی و سلبی است، اظهار داشت: آنچه که از امنیت در اذهان عمومی وجود دارد امنیت سلبی است که شامل اقداماتی است که توسط پلیس و نیروی انتظامی صورت می گیرد.

مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری بر اهمیت برقراری امنیت ایجابی در جامعه تاکید و تصریح کرد: پیش بینی و پیشگیری از جرم، یکی از مقوله های مهم امنیتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از سازمان های تاثیرگذار در زمینه پیشگیری از جعل اسناد، اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این که بسیاری از جرایم در امتداد جعل اسناد و مدارک رسمی صورت می گیرد، یکی از موارد مهم حوزه امنیت، حفاظت از اسناد و مدارک و بالا بردن ضریب ایمنی آن ها ست که ادرات کل ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال باید در این زمینه با سرعت بیشتری عمل کنند.

همایی با اشاره به این که کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با جعل استان، با همکاری ادارات کل اطلاعات، ثبت احوال، ارتباطات و فن آوری اطلاعات و پلیس آگاهی، برگزار شد، اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی چگونگی شناسایی مدارک و اسناد هویتی جعلی، پیشگیری از جعل مدارک در سازمان های مختلف، بررسی وبه سوالات مدعوین پاسخ داده شد.

 

 

کد خبر 2971997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha