۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی:

هدف ما ایجاد دسترسی بیشتر صنایع کشور به بازار عراق است

 هدف ما ایجاد دسترسی بیشتر صنایع کشور به بازار عراق است

کرمانشاه- رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی یکی از اهداف ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و سرمایه گذاری در این بخش را ایجاد دسترسی بیشتر صنایع به بازار عراق دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محتشمی پور ظهر پنج شنبه در نخستین همایش «صنایع پایین دست پتروشیمی» استان کرمانشاه که در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: از حدود یکسال پیش که موضوع سرمایه گذاری در استان کرمانشاه مطرح شد با دستور وزیر نفت و پیگیری ها و تلاش های نماینده قصرشیرین در مجلس بازدیدهایی از استان و شهرستان قصرشیرین صورت گرفت که نتیجه این بررسی ها منجر به ارائه طرح ایجاد صنایع تبدیلی کوچک در منطقه اقتصادی قصرشیرین شد.

وی افزود: ایجاد این صنایع در شهرستان قصرشیرین با هدف صادرات به بازار عراق در بررسی های مذکور مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با با جذب سرمایه گذاری در این بخش سال آینده وارد فاز اجرایی آن شویم.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی، یکی از مهمترین اهداف از برگزاری این همایش را ایجاد دسترسی بیشتر برای صنایع و تولیدکنندگان به بازارهای خارجی خصوصا بازار عراق دانست.

وی تاکید کرد: این فرصتی است که صنایع کشور خصوصا استان کرمانشاه می توانند از آن استفاده کنند و از سوی دیگر نیز می تواند زمینه ای برای رقابت صنایع فراهم شود.

محتشمی پور یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که  دسترسی بیشتر صنعت کشور را به بازارهای خارجی تسهیل کرده و فرصت رقابت صنایع را در بازارهای استان کمتر کنیم.

وی افزود: هدف ما حضور موثر  و بیشتر در بازار عراق به عنوان دومین مقصد صادراتی ایران است و بروکراسی ادارای نیز برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در این عرصه کم می شود.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی گفت: ما مقداری در بازار عراق کم کاری کردیم که باعث شده ترکیه از خاک ما استفاده کرده و بازار عراق را تحت کنترل داشته باشد که این موضوع یک ضعف است.

وی افزود: هم اکنون در پتروشیمی ها و پالایشگاه های ما ظرفیت های خوبی برای توسعه تولیدات و صنایع دانش بنیان وجود دارد و ما هم در کشور آماده ایم زمینه ای را فراهم کنیم که از این ظرفیت ها به عنوان فرصتی برای توسعه صنعتی بهره گیریم.

محتشمی پور با بیان اینکه امیدواریم شاهد حضور بیشتر استان کرمانشاه در بحث سرمایه گذاری در این عرصه باشیم گفت: سرمایه گذاران صنعتی استان در این زمینه نقش کلیدی دارند.

کد خبر 2972283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha