۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۰

نخستین بسته کتاب‌های بریل به کتابخانه‌ها ارسال شد

نخستین بسته کتاب‌های بریل به کتابخانه‌ها ارسال شد

اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌ها از ارسال نخستین بسته کتاب‌های بریل به ۵۱ کتابخانه دارای بخش نابینایان كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، علی اكبر شيروانی رئيس اداره حمايت از توليد محتوای اداره كل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به ارسال اولين بسته كتاب‌های بريل به كتابخانه‌های گروه خاص نهاد، اعلام كرد: اين بسته شامل ۱۷ عنوان كتاب است كه در روز چهارشنبه (۲۰ آبان ماه ۱۳۹۴) به ۵۱ كتابخانه داراي بخش نابينايان ارسال شد. نسخه بریل «زیارت عاشورا» یکی از عناوین ارسالی از این مجموعه است.

وی افزود: مطابق وعده داده شده در اولين نشست تخصصی با كتابداران كتابخانه‌هاي گروه‌های خاص در تهران، اولين بسته كتاب‌های بريل كه در كتابخانه‌ عمومی آيت‌الله خامنه‌ای قم توليد شدند، به ۵۱ كتابخانه‌ دارای بخش وي‍ژه نابينايان در كشور ارسال شد.

رئيس اداره توليد محتوای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه با اشاره به سياست‌های حمايتی جديد نهاد در خصوص توليد و ارسال منابع براي اين كتابخانه‌ها گفت: با توجه به موافقت دبيركل نهاد در خصوص توليد كتاب بريل در مجموعه نهاد، اولين مجموعه از اين كتب در اين مرحله آماده و ارسال شد و اميدواريم اين فرآيند به طور منظم ادامه يابد تا با ارسال مستمر منابع بريل براي كتابخانه‌های گروه‌های خاص، شاهد غنای بيشتر منابع اين كتابخانه‌ها در كشور باشيم.

شیروانی گفت: توليدات منابع بريل ساير مراكز موجود در كشور نيز شناسايی و تهيه شده‌اند كه به صورت همزمان با توليد كتاب در نهاد پيگيری می شوند. در همين راستا فهرست توليدات بريل مؤسسه توانبخشی رودكی و انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، جهت خرید، در حال بررسی و اولويت‌بندی است.

عناوين موجود در اولين بسته ارسالی به ۵۱ كتابخانه‌ گروه‌های خاص، با نظر كتابداران این كتابخانه‌ها انتخاب شده‌ و موضوعات متنوعی براي رده‌های سنی كودك و بزرگسال را شامل می شوند.

کد خبر 2974666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha