۲ آذر ۱۳۹۴، ۹:۰۹

همایش علوم انسانی قرآن بنیان در دانشگاه علامه برگزار می شود

همایش علوم انسانی قرآن بنیان در دانشگاه علامه برگزار می شود

همایش علوم انسانی قرآن بنیان اردیبهشت ماه سال ۹۵ توسط دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا بصیری، عضو هیات علمی گروه قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این همایش در راستای کمک به طرح تحول علوم انسانی و نظام‌سازی علمی و نیز افزایش تولیدات علمی در حوزه‌ علوم انسانی با مشارکت چند دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

وی بیان کرد: تحلیل و بررسی چیستی، چرائی و چگونگی علوم انسانی قرآن بنیان از محورهای اصلی این همایش است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: در این همایش استادان، صاحبنظران علوم انسانی و قرآنی در حوزه چیستی به بررسی مبانی قرآنی- روائی، مبانی عقلی و علمی، آراء و اندیشه‌های دانشمندان، تاریخ تطور اندیشه علوم انسانی قرآن بنیان و مطالعات تطبیقی میان ادیانی می پردازند.

بصیری گفت: این همایش در حوزه چرائی نیز به بررسی اهداف، آثار و ضرورت‌های علمی و اجتماعی و اقتضائات و ظرفیت‌های علوم انسانی قرآن بنیان خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی و یا نشانی الکترونیکی این همایش sqb@atu.ac.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات خود اقدام کنند.

کد خبر 2975112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha