۳ آذر ۱۳۹۴، ۸:۲۶

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی؛

اعمال سیاست‌های حمایتی باعث افزایش تقاضا در بازار داخلی می‌شود

اعمال سیاست‌های حمایتی باعث افزایش تقاضا در بازار داخلی می‌شود

بجنورد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار، اعمال سیاستهای حمایتی باعث افزایش تقاضا در بازار داخلی می شود.

محمود دلپسند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به کمبود تقاضا و رکود بازار در شرایط فعلی، اعمال سیاستهای حمایتی به صورت کوتاه مدت و مقطعی باعث افزایش تقاضا در بازار داخلی می شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است، گفت: افزایش تقاضا رونق تولید و فعال تر شدن واحدهای تولیدی را به همراه دارد و به عبارتی رونق تولید در گرو افزایش تقاضا است.

دلپسند تصریح کرد: وجود پروژه‌های نیمه تمام، تحریم، محدودیت بازگشت درآمد به داخل کشور، افزایش بدهی‌های دولت و ... باعث شده تا کاهش سطح درآمد سرانه، به یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی پیش روی دولت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی و با درنظر گرفتن آثار روانی توافق هسته ای نمی توان انتظار افزایش تقاضا برای صادرات محصول به خارج از کشور را داشت، افزود: اعمال سیاست‌های حمایتی و تسهیل پولی به صورت کوتاه مدت سبب ایجاد انگیزه در داخل کشور و افزایش تقاضا در بازار داخلی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی همچنین با اشاره به تهیه سند آمایش سرزمین استان گفت: اولویت توسعه خراسان شمالی در این سند،  کشاورزی مکانیزه، صنایع تبدیلی کشاورزی، توسعه صنایع واسطه ای برای توسعه زیرساخت ها و ... است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان ۹۱۷ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس آمارهای اعلام شده، خراسان شمالی یکی از کم درآمدترین استانهای کشور محسوب می شود.

کد خبر 2977103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha