۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

سیلاب ۲۶۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد/ کمک ۲۳ میلیاردی دولت

سیلاب ۲۶۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد/ کمک ۲۳ میلیاردی دولت

خرم آباد - مدیرکل مدیریت بحران لرستان میزان خسارات ناشی از سیلاب اخیر را ۲۶۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: برای جبران بخشی از خسارت‌ها رقمی به استان اعلام شده که رقم پایینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان خرم آباد به نامگذاری هشتم آذر به عنوان روز زلزله و ایمنی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز و در مدارس سراسر کشور مانور مقابله با زلزله صورت می گیرد که در این مانور به دانش آموزان نحوه پناه گیری، خروج اضطراری از کلاس های درس  و ... آموزش داده می شود.

وی هدف از برگزاری مانور زلزله در لرستان را تلنگر به جامعه دانش آموزی و حساس کردن آن ها به این موضوع که لرستان استانی زلزله خیز است خواند و بیان داشت: با توجه به زلزله خیز بودن لرستان هر آن انتظار می رود شاهد وقوع زلزله در استان باشیم لذا لازم است دانش آموزان آموزش های مقابله با زلزله را فرا گرفته و آن ها را به خانواده هایشان انتقال دهند.

اختصاص ۲۳ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل به بخش عمرانی لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه مانور زلزله در خرم آباد و با حضور مقامات استان در دبیرستان آفرینش انجام می شود اضافه کرد: مانور زلزله هشتم آذر در تمامی چهار هزار و ۲۵۰ آموزشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

آریایی میزان خسارات ناشی از سیلاب اخیر را ۲۶۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این میزان خسارت به هیئت دولت منتقل شد که برای جبران بخشی از خسارت ها رقمی به استان اعلام شده که رقم پایینی است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۲۳ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارده به بخش عمرانی استان در سیلاب های اخیر اختصاص داده شده اضافه کرد: حجم خسارات وارده به بخش عمرانی استان خیلی زیاد بوده لذا استاندار لرستان با وزیر کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکاتبه کرده و اعلام شده رقمی که برای جبران خسارات بخش عمرانی در نظر گرفته شده بسیار ناچیز بوده و جوابگوی خسارات وارده نیست.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان ادامه داد: درخواست داده ایم گروهی برای بازدید از مناطق خسارت دیده استان وارد لرستان شوند و این گروه در خصوص میزان خسارات به هر نتیجه ای برسند آن را خواهیم پذیرفت ولی مطمئن هستیم خساراتی که آن ها اعلام می کنند از رقمی که ما اعلام کرده ایم بیشتر خواهد بود.

لزوم وجود سوخت دوم در صنایع و ادارات استان در فصل سرما

آریایی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در صورت عدم صرفه جویی در مصرف گاز از سوی مردم احتمال افت فشار و قطع گاز وجود دارد اظهار داشت: پدیده النینو جریان هوایی بوده که حوزه عمل آن روی اقیانوس آرام اثر می کند که اثرات آن نسبت به کشورهایی که در حاشیه اقیانوس آرام هستند کاملا ثبیت شده است.

وی افزود: این پدیده به صورت غیر مستقیم روی کشورها می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد که خوشبخاته امسال شکل مثبت آن برای کشور ما تحقق پیدا کرده لذا ما آن را به فال نیک می گیریم که البته وجود این پدیده به معنای بروز سرمای بیش از حد نبوده بلکه زمستان امسال نسبت به چند سال قبل سردتر خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه وجود سوخت دوم در صنایع و ادارات مانند وجود برق اضطراری امری ضروری است عنوان کرد: البته تاکید بر ضرورت وجود این آمادگی از سوی ادارات بدین معنی نیست که امسال قرار است در زمستان گاز خانه ها و ادارات قطع شود بلکه وجود چنین هشدارهایی امری طبیعی است.

آریایی با تاکید بر اینکه باید یک دوم نانوایی های هر شهرستان دوگانه سوز باشند افزود: این تاکید بدین منظور است که هنگام قطعی گاز مردم با کمبود نان مواجه نشوند.

کد خبر 2978534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha