۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۹

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی؛

حریم امنیتی مرز باید حفظ شود/ توجه دولت به مرزنشینان

حریم امنیتی مرز باید حفظ شود/ توجه دولت به مرزنشینان

بجنورد - معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: حریم امنیتی مرز باید با برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی برای مرزداران، حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری؛ محمد رحیم نوروزیان در نشست آموزشی توجیهی حریم امنیت مرز شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: دولت تدبیرو امید تا کنون برای تامین امنیت مرزها اقدامات خوبی را انجام داده و پس از سفر مقام معظم رهبری به این استان اعتبارت خوبی برای حریم امنیتی مرزهای استان اختصاص داده شد.

وی افزود: با مشورت با دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیده ایم که حریم مرز در استان ما باید کمتر شود تا مردم بتواند با راحتی بیشتری زندگی کنند و فعالیت های اقتصادی آنان صدمه نبینند.

نوروزیان اظهار کرد: در تیرماه سالجاری و درشورای امنیت کشور موضوع حریم امنیتی مرز استان خراسان شمالی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد و پس از جلسات توجیهی و اقدامات مرزبانی حریم امنیتی مرز اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد، ادامه داد: نگاه استاندارخراسان شمالی هم توجه به مناطق محروم است، به گونه ای که از نگاه ایشان، به مناطق محرومی مانند راز و جرگلان و مرزنشینان باید اعتبارات بیشتری اختصاص یابد تا کمکی جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در این مناطق باشد.

نوروزیان تصریح کرد: نگاه دولت و نظام اسلامی این است که به اهالی مرزنشین باید کمک شود تا آنها به عنوان حافظان اصلی مرزها قادر به ادامه زندگی در روستاهای مرزی باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی افزود: مرز و مرزبانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر در مرزهای استان مشکلی چه عمدی یا سهوا پیش آید، ضمن اینکه تبعات حقوقی برای افراد ایجاد خواهد کرد، کشور نیز به تبع آن تحت فشار قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 2979452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha