۱۲ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۴۶

رئيس جمهوري اسبق آمريكا :

فلسطينيان نبايد به جرم انتخاب حماس مجازات شوند

فلسطينيان نبايد به جرم انتخاب حماس مجازات شوند

رئيس جمهوري اسبق آمريكا با بيان اينكه نبايد فلسطينيان به جرم انتخاب حماس مجازات شوند، از اين جنبش خواست اعتدال و ميانه روي را در پيش بگيرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازخبرگزاري فرانسه،"جيمي كارتر" دركنفرانسي كه شوراي روابط خارجي آمريكا درباره  مناقشه اعراب و اسرائيل در نيويورك ترتيب داده بود، گفت : اميدوارم كه حماس ازطريق به دست گرفتن مسئوليت در دولت  بيشتر ميل به درپيش گرفتن ميانه روي در مواضع خود داشته باشد و تروريسم و خشونت(مقاومت بر ضد اشغالگري) را بيش از پيش رد نمايد.

وي افزود: واشنگتن هم بايد در عين حال، تمام تلاشهاي خود را براي تقويت جايگاه ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين به كارگيرد و نقش وي را به عنوان گفتگو كننده شايسته براي مذاكره با اسرائيل پررنگ تر و تقويت كند.

كارتر با اشاره به اينكه احتمال دريافت كمك هاي مالي توسط فلسطيني ها از طريق آژانس هاي سازمان ملل متحد وجود دارد، تاكيد كرد: آمريكا نبايد براي مجازات ملت فلسطين تلاش كند.

وي با اشاره به تصميم اسرائيل براي بلوكه كردن درآمدهاي فلسطيني ها كه از عوارض گمركي و مالياتي بايد به آنها پرداخت شود، افزود : آمريكا بايد پافشاري كند تا حداقل اسرائيل، حقوق مالي فلسطينيان را به آنها پرداخت كند.

جيمي كارتر در ژانويه گذشته به هنگام برگزاري انتخابات دمكراتيك در سرزمين هاي فلسطيني مسئوليت رياست تيم ناظران بين المللي را برعهده داشت.

رژيم اشغالگر قدس به جرم انتخاب دمكراتيك مردم فلسطين تصميم گرفته دولت آينده تشكيلات خودگردان فلسطين به رياست حماس را تحريم اقتصادي كند.

دولت آمريكا و برخي كشورهاي حامي رژيم صهيونيستي در پرتو پيروزي حماس درانتخابات پارلماني اعلام كردند كمك هاي مالي خود را به دولت آينده فلسطيني قطع خواهند كرد، مگر اينكه حماس، موجوديت رژيم اسرائيل رابه رسميت بشناسد و مقاومت را كنار گذارد و به توافقات سابق ميان تشكيلات خودگردان و تل آويو پايبند باشد اما حماس با رد شروط تحميلي و غيرعملي غرب و اسرائيل تاكيد كرده است كه تنها درچارچوب منافع ملت فلسطين گام بر مي دارد.

اين در حالي است كه هيئتي از رهبران حماس به رياست خالد مشعل امروز وارد مسكو شد تا با مقامات روسيه بحث و تبادل نظر كند.

حماس بار ديگر تاكيد كرده است كه هرگز موجوديت نامشروع رژيم اسرائيل را به رسميت نخواهد شناخت.

خبرديگر اينكه آفريقاي جنوبي هم از تمايل خود براي دعوت از رهبران حماس به منظور سفر به اين كشور خبر داده است.

کد خبر 297971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha