۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۲

فرماندار دزفول:

دوام اشتغال در دزفول قوی‌تر از سایر مناطق است

دوام اشتغال در دزفول قوی‌تر از سایر مناطق است

دزفول - فرماندار شهرستان دزفول گفت: به دلیل دانش بالای مدیران اقتصادی در حوزه های مختلف بخش خصوصی، معمولا دوام اشتغال در دزفول قوی تر از سایر مناطق است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله آصفی ظهر شنبه در آیین افتتاح یك تولیدی پوشاک زنانه در دزفول که با حضور مسئولانی از کشور و استان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان دزفول به دلیل اینکه ۴.۵ تا پنج درصد تولید محصولات کشاورزی کشور در آن انجام می شود؛ ظرفیت های زیادی وجود دارد که ما باید این ظرفیت ها را به صنایع تبدیلی و ارزش افزوده تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی دزفول به دلیل برخورداری از کیفیت بالا به کشورهای آسیای میانه، قفقاز، اوکراین و کشورهای عربی صادر می شود، گفت: با این حال، سودی که عاید منطقه ما می شود، تقریبا یک پنجم دیگر مناطق است.

فرماندار دزفول افزود: به دلیل نبود صنایع تبدیلی لازم در منطقه، محصولات کشاورزی تولیدی دزفول چندین برابر قیمت از طریق سایر شهرهای شمالی کشور به روسیه صادر می شوند.

آصفی یادآور شد: در حالی که اگر محصولات کشاورزی دزفول را در همین شهرستان به فرآورده های مختلف تبدیل و تولید کنیم ارزش افزوده نیز نصیب همین منطقه می شود بنابراین با ایجاد صنایع تبدیلی در دزفول شاهد رونق بیشتر اقتصاد و کشاورزی شمال خوزستان خواهیم بود.

وی همچنین  تصریح کرد: در حال حاضر بخشداری مرکزی دزفول طی برنامه ای به جمع آوری تخم مرغ های محلی روی آورده که در این زمینه تاکنون چندصد نفر ثبت نام کرده اند. در فازهای بعدی نیز قرار است جوجه و مرغ و بوقلمون و سایر محصولاتی که در شهرستان سابقه تولید دارند واگذار شود. اقدامی که تا پیش از این به دلیل نبود منابع مالی و سودهای بالای بانکی، توان انجام آن را نداشتیم.

دزفول می تواند به راحتی اشتغال خود را تثبیت کند

فرماندار شهرستان دزفول با بیان اینکه دزفول قادر است به راحتی اشتغال خود را تثبیت کند، گفت: به دلیل دانش بالای مدیران اقتصادی در حوزه های مختلف بخش خصوصی، معمولا دوام اشتغال در دزفول قوی تر از سایر مناطق است.

آصفی با اشاره به اینکه دزفول یکی از حوزه های تمدنی جنوب ایران است، افزود: بنابراین پایه های حوزه تمدنی همیشه بر بازرگانی استوار است و در دزفول نیز تلاقی بازرگانی و تولید می تواند تحول اساسی در این شهرستان ایجاد کند.

وی به نقش دزفول در هشت سال دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در زمانی که دزفول زیر بمباران شدید دشمن قرار داشت توسعه سایر مناطق متوقف نشد و آن مناطق با دلارهای صد تا ۳۰۰ تومان احیا شد اما نوبت دزفول که شد دلار به سه هزار تومان رسید.

دزفول یک عقب ماندگی تاریخی دارد

آصفی بابیان اینکه آینده صنایع تبدیلی در دزفول درخشان تر از گذشته خواهد بود، افزود: اگر مسئولان کشوری در این زمینه حمایت کنند شهرستان های شمالی خوزستان با محوریت دزفول می توانند پیشرفت های چشمگیری داشته باشند و اقداماتی همچون ایجاد تولیدی پوشاک و کارآفرینی نیز تداوم خواهد داشت.

وی لزوم توجه خاص به دزفول و صنایع و اشتغال این شهرستان را خواستار شد و گفت: دو بخش سردشت و شهیون از ظرفیت های عظیم گردشگری، تولید دامی و صنایع دستی برخوردار هستند که انتظار داریم به این مناطق که تقریبا در محرومیت مطلق به سر می برند توجه ویژه ای شود.

منطقه دزفول هیچ بهره ای از نفت نبرده است

فرماندار دزفول همچنین با بیان اینکه خوزستان و دزفول درکنار نفت قرار دارند اما هیچ بهره ای از آن نمی برند، گفت: ما در شهرستان دزفول در حوزه صنعت با بخش خصوصی کارهای بزرگی را آغاز کرده ایم اما صنایع کوچک زودتر پاسخ می دهند بنابراین با استفاده از ظرفیت های دزفول و راه اندازی این مشاغل کوچک، می توان این شهرستان را به عنوان الگویی در جنوب ایران قرار داد.

آصفی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه حدود یکصد میلیون شاخه گل در دزفول تولید می شود، افزود: به دلیل دانش بالای کشاورزان دزفولی، سبزیجات ریزبرگ و ریزبذر نیز در این شهرستان با دستگاه کاشته می شود که امیدوار هستیم کمیسیون ویژه ای برای دزفول و شمال خوزستان تشکیل شود و با حمایت مسئولان کشوری و استانی ظرفیت های این شهرستان بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 2981898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha