۸ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۴۴

دبیر نهمین جشنواره موسیقی نواحی:

نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در کرمان برپا می شود

نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در کرمان برپا می شود

کرمان - دبیر تخصصی نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور از برپایی نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در موزه هرندی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج نعیمایی عصر یکشنبه در نشست خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در کرمان اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در سیستم کشور وجود داشته است این جشنواره دچار رکود شد و مدتی برگزار نشد و به اهتمام دوستان و مدیران ارشد ارشاد و استانداری به نوعی بازجست شد تا با همان اهداف بلند استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت دائم جزو شناسنامه فرهنگی کرمان باشد گفت: در این جشنواره فعالیت های پژوهشی چون انتخاب کتاب برتر در موسیقی نواحی و مقامی از استان‌ها و شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

نعیمایی ادامه داد: سفارش مباحث پژوهشی در ارتباط با موضوع جشنواره یعنی شادیانه ها را با بهره گیری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد موسیقی‌شناسی و اساتید این حوزه داریم.

وی گفت: تولیدات متناسب با جشنواره نیز در حوزه پژوهشی منتشر خواهد شد و همچنین بزرگداشتی از پیشکسوتان حوزه موسیقی نواحی و مقامی ایران نیز خواهیم داشت .

دبیر تخصصی نهمین جشنوارهی موسیقی نواحی کشور با بیان اینکه رشته موسیقی‌شناسی در ایران جدید است گفت: افرادی را داریم که سال‌ها در این حوزه کار کرده  اند و چه بسا از شخصیت‌های برجسته جهانی هستند که  از جمله آن ها می توان از محسن حجاریان  نام برد که از وی به دلیل تالیف کتاب «مردم شناسی و موسیقی در جهان» در نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور تجلیل می شود.  

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در موزه هرندی کرمان نیز از جمله برنامه‌های جنبی نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان می باشد.

 

کد خبر 2984021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha