۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰

رئیس دانشگاه پزشکی قزوین:

نمایشگاه پژوهش ۱۵ تا ۱۷ آذر در دانشگاه پزشکی قزوین برگزارمی شود

نمایشگاه پژوهش ۱۵ تا ۱۷ آذر در دانشگاه پزشکی قزوین برگزارمی شود

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: نمایشگاه هفته پژوهش از ۱۵ تا ۱۷ آذر ماه در پردیس دانشگاه پزشکی قزوین در ۲۰ غرفه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مهرام صبح دوشنبه درجلسه شورای سیاست گذاری برنامه های هفته پژوهش و فنآوری که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: با تشکیل کمیته های علمی دستورالعمل برگزاری نمایشگاه  نوشته شده و با انتخاب طرح های برتر زمینه تقدیر از پژوهشگران فراهم شده است.

مهرام بیان کرد: ۵۲ طرح به کمتیه ارسال شد و مورد قضاوت قرار گرفت که از پنج طرح برتر تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه پژوهش در قزوین در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آذرماه در ۲۰ غرفه در محل پردیس دانشگاه پزشکی قزوین برگزار می شود و نمایشگاه پژوهش دانش آموزی هم روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه برپا می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: یک نمایشگاه در سطح ملی هم برپا می شود که طرح های شاخص کشوری را عرضه می کنیم و پنج ایده برتر هم در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

قاسمی: جشنواره دانش آموزی پژوهش برگزار می شود

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: جشنواره دانش آموزی در حوزه پژوهش بر عهده آموزش و پرورش است که در حال حاضر هسته های پژوهشی در نواحی یک، دو، البرز و بخش های مختلف استان شکل گرفته و با برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم پژوهش خواص محور به سمت توده فرهنگیان برسیم.

وی افزود: در سال گذشته در حوزه فعالیت های پژوهشی شاهد ۱۰۶ درصد رشد بودیم و ۱۳۳۲ اقدام پژوهی صورت گرفته است که گامی در مسیر تقویت قعالیت های تحقیقی در مدارس محسوب می شود.

قاسمی گفت: در صددیم مرکز رشد دانش آموزی در استان را راه اندازی کنیم ودر کنار آن پژوهشکده تعلیم و تربیت معلمان هم فعال شود تا بتوانیم چهره های برتر پژوهش را معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآورشد: سه جشنواره مهم شامل جابرابن حیان برای دانش آموزان ابتدایی، خوارزمی برای جوانان و نوجوانان برگزار می شود که در این جشنواره ۹۷ طرح ارائه شد که ۱۶ طرح برتر در کشور انتخاب شدند که ۱۱ طرح شاخص است.

وی اظهارداشت: ۱۰ دانش آموز برتر استان در جشنواره جابرابن حیان رتبه آورده اند که آثار آنها در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه خواهد شد.

گرجی: شرکت ۳۴ ایده برتر در نمایشگاه پژوهش

در ادامه یوسف گرجی سرپرست پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین گفت: در نمایشگاه پژوهش تعداد ۳۴ ایده برتر استان شرکت می کند تا زمینه معرفی افراد شاخص این عرصه فراهم شود.

گرجی گفت: ایده های برتر با هدف ایجاد فضای کسب و کار مطرح می شود و با ایجاد دو کارگاه علمی و اجرایی و راه اندازی سایت تخصصی نسبت به معرفی ایده های برتر اقدام شده که از میان فعالان هشت مرکز رشد استان تعداد ۱۲ طرح و ایده برتر برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۴ طرح وایده جدید در استان ارائه شده که از میان آنها ایده های نو را انتخاب و معرفی می کنیم و پس از هدایت به سمت مراکز رشد برای تجاری سازی آنها اقدام خواهد شد. 

در این جلسه عباسعلی درافشانی معاون استاندار هم گفت: در اجرای برنامه های هفته پژوهش موافقت نامه ای با وزارت علوم و علوم پزشکی امضا شده و با اقدامات انجام شده قرار است از کارهای موازی دستگاهها جلوگیری شود.

درافشانی بیان کرد: در استان قزوین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مسئول برنامه های هفته پژوهش تعیین شده و امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی و دانشگاها نمایشگاهی مناسب در این هفته در استان برپا شود.

کد خبر 2984299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha