۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان:

۱۱ هزار همدانی به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی راهی کربلا شدند

۱۱ هزار همدانی به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی راهی کربلا شدند

همدان - مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ۱۱ هزار زائر همدانی با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان همدان راهی کربلای معلی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت‌الله حیدری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین امسال شاهد استقبال مردم استان همدان از این رویداد بوده‌ایم .

نصرت‌الله حیدری افزود: طبق آخرین آمار تا صبح امروز بیش از ۱۱ هزار نفر از مردم همدان و شهرستان‌های این استان به سمت مرزهای مهران حرکت کرده‌اند .

وی عنوان کرد: از این تعداد زائر ۸ هزار و ۶۰۰ نفر از شهر همدان و بیش از ۳ هزار زائر نیز از شهرستان‌های تابعه استان با اخذ مدارک لازم و با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل مسافربری استان بدون هیچ مشکلی عازم این سفر معنوی و شرکت در مراسم اربعین حسینی شدند .

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان یادآور شد: اوج سفر تا روز گذشته بود و از امروز شاهد کاهش سفرها هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی، این اداره کل با آمادگی کامل برای بازگرداندن زائران اقدام خواهد کرد.

حیدری افزود: زائرین در چند روز اخیر به‌تدریج راهی سفر زیارتی خود به مقصد عتبات عالیات در عراق بوده‌اند و ترافیک رفت روان و معمول بوده ولی هنگام برگشت به طور قطع شاهد بازگشت و خروج یکپارچه و گسترده زائران و ازدحام بیشتری خواهیم بود .

وی تأکید کرد: به‌منظور برقراری نظم بیشتر و سرعت در انتقال زائران به استان و سایر شهرهای کشور از امروز بیشترین ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی استان خالی به سمت مرزهای مهران اعزام شدند .

نصرت الله حیدری گفت: باهماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از ۸ تا ۱۸ آذرماه پیش‌فروش بلیت به شهرهای غیر مرزی موردنظر ممنوع و از ارائه سرویس دربستی به نقاطی غیر از نقاط مرزی عراق ممانعت به‌عمل‌آمده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌ها ضمن تقدیر از همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی بیان داشت: به دلیل ضرورت بازگرداندن زائران تعداد ناوگان فعال در سایر مسیرها محدود است.

کد خبر 2989622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha