۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳

مردم آذربایجان غربی در اربعین حسینی اشک ماتم ریختند

مردم آذربایجان غربی در اربعین حسینی اشک ماتم ریختند

ارومیه – همزمان با سالروز اربعین حسینی آیین‌های عزاداری حسینی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی با حضور گشترده عزاداران حسینی برگزار و مردم در اربعین حسینی اشک ماتم ریختند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: از ابتدای صبح امروز چهارشنبه در سالروز اربعین حسینی با وجود برودت کم سابقه هوای شهرهای آذربایجان غربی، فریادهای یا حسین در تمامی مناطق استان طنین انداز شد و عزاداران حسینی با تشکیل دسته‌های سینه زنی و زنحیرزنی در خیابان‌ها، معابر و مساجد به سوگواری پرداختند.

امسال نیز مردم این استان با حضور در مساجد، هئیت های مذهبی و میادین اصلی شهر ضمن عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش بار دیگر با آرمان‌ها و فلسفه قیام حسینی تجدید بیعت کردند.

بر اساس یک رسم دیرین، عزاداران اربعین حسینی در اکثر شهرهای آذربایجان غربی در ساعات بعد از ظهر بر مزار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور می‌یابند و ضمن انجام آیین‌های عزاداری و سوگواری، با شهدا و امام شهدا تجدید پیمان می‌کنند.

بازار نذری و احسان در جای جای شهرها گرم است و هرکس به رسم محلی و به نیتی، خادمی اباعبدالله الحسین (ع) را با افتخار انجام می‌دهد، قرائت زیارت اربعین از آیین‌های مورد توجه شهروندان این استان است که به صورت گسترده در مساجد و تکایا به اجرا درمی آید.

امسال جایگاه عزاداری برای هیئت‌های مذهبی در میدان ولایت‌فقیه ارومیه پیش بینی شده بود و حضور آیت الله غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی از نکات قابل توجه در عزاداری امروز ارومیه بود.

۱۲۰۰ هیئت مذهبی میزبان عزاداران اربعین حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری اربعین حسینی در ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در تمامی مساجد استان در حال برگزاری است افزود: همچنین یک هزار و ۲۰۰ هئیت مذهبی نیز امسال میزبان عزاداران اربعین حسینی بودند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری با بیان اینکه امسال این مراسم به صورت باشکوه در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار شد عنوان کرد: بنا بر روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) یکی از نشانه‌های مؤمن زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است.

 وی با اشاره به حضور گسترده مردم با وجود برودت هوا در آیین‌های اربعین حسینی اظهارداشت: این حضور باشکوه نشان دهنده اوج عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) است که باید از این فرصت در جهت ارتقای سطح معنوی و دینی جامعه نهایت استفاده را کرد.

وی همچنین به شرکت میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: حرکت باشکوه و میلیونی مسلمانان و رهسپاری آن‌ها به سوی کربلا در روز اربعین حسینی نشان از عشق و ارادت مسلمانان به این امام بزرگوار بوده و هم‌اکنون شاهد هستیم مراسم پیاده‌روی به سوی کربلا در روز اربعین همه ساله افزایش می‌یابد.

کد خبر 2990191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha