۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰

اردیبهشت ۹۵ در قم؛

کنگره بزرگداشت آیت الله قرشی برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت آیت الله قرشی برگزار می‌شود

قم - رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه گفت: کنگره بزرگداشت آیت الله قرشی از سوی انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین علوی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کنگره آیت الله علی اکبر قرشی، این مفسر قرآن و نویسنده پرکار اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فرصت دریافت مقاله برای علاقمندان پیش از این تا دی‌ماه اعلام شده بود که بر اساس تصمیم اعضای ستاد کنگره به اسفندماه موکول شده است.

علوی مهر اظهار داشت: آیت الله قرشی صاحب چندین اثر گران‌قدر در زمینه‌های مختلف دینی و قرآنی از جمله تفسیر «احسن الحدیث» است که آن را در ۱۲ جلد به نگارش در آورده است همچنین «قاموس القرآن» نیز از آثار او محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: «مفردات مربوط به نهج‌البلاغه» و «معجم الفاظ صحیح» از دیگر کتب آیت الله قرشی به شمار می‌روند.

رئیس انجمن قرآن پژوهی حوزه اضافه کرد: تاکنون تعداد محدودی مقاله به همایش ارسال شده است و تعدادی را هم به محققان سفارش خواهیم داد که در فرصت باقیمانده به دبیرخانه همایش ارسال خواهد شد.

وی از همکاری برخی نهادها مانند دانشگاه علوم و معارف قرآن، مرکز تخصصی تفسیر، معاونت پژوهش حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی و ... در برپایی این کنگره خبر داد و تأکید کرد: این کنگره در راستای تجلیل از علمایی است که عمر گران‌قدر خود را در راستای ترویج کتاب الهی به کار گرفته‌اند.

کد خبر 2990319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha