۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴

انتشار مجدد «نمایه پژوهش» پس از ۱۲ سال

انتشار مجدد «نمایه پژوهش» پس از ۱۲ سال

اولین شماره دوره جدید انتشار فصلنامه «نمایه پژوهش» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نشریه از بهار ۱۳۷۶ با هدف اطلاع‌رسانی و بازتاب نتایج مطالعات فرهنگی، حیات علمی ـ خبری خود را آغاز کرد و انتشار آن تا زمستان ۱۳۸۲ ادامه یافت اما از آن زمان دیگر منتشر نشده بود.

در شماره اول دوره جدید انتشار این فصلنامه نیز همانند دوره قبل، مقاله، گفتگو، مصاحبه، اخبار طرح‌های پژوهشی، ترجمه آثار، انتشار کتاب، نقد کتاب و نشست‌های تخصصی برگزار شده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، درج شده است.

«تکثر روایت‌های جنگ در فضای مجازی و استندآپ کمدی و سیاست»، مقالات شماره اول «نمایه پژوهش» است. مصاحبه با غلامرضا غفاری، مدیراجرایی طرح ملی سرمایه اجتماعی در خصوص احیای دفتر طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز اجرای طرح سنجش ملی سرمایه اجتماعی از مطالب اختصاصی و تولیدی این فصلنامه است.

معرفی آثار در دست ترجمه نظیر ترجمه ۱۰ اثر کلاسیک حوزه مطالعات فرهنگی و نیز ترجمه سه اثر پژوهشگاه به زبان روسی از دیگر مطالب این فصلنامه است. گزارش نشست‌های تخصصی برگزار شده در پژوهشگاه با حضور صاحبنظران خارجی، مانند پرفسور سید فرید العطاس (استاد دانشگاه ملی سنگاپور)، دکتر آرتور آسابرگر (استاد دانشگاه سانفرانسیسکو)، دکتر اسماعیل صفا اوستون (استاد دانشگاه مرمره ترکیه) و دکتر یاسین رواشده (رئیس مرکز تحققات استراتژیک بوسنی و هرز‌گوین) بخش دیگری از مطالب این شماره است.

«طرحی برای تحلیل نظارت کتاب (ممیزی) در ایران» و طرح «تحولات، چالش‌ها و راهبردهای فرهنگ امروز ایران از دیدگاه نخبگان» از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در پژوهشگاه است که در این فصلنامه به آنها پرداخته شده است. «نمایه پژوهش» همچنین از خاتمه ۱۶ طرح پژوهشی در شش ماهه نخست ۹۴ خبر داده و عناوین و پژوهشگران آن‌ها را ذکر کرده است. معرفی کتاب‌ها و فصلنامه‌های منتشر شده پژوهشگاه و نیز نشریاتی که با همکاری پژوهشگاه منتشر می‌شوند از دیگر مطالب شماره اول فصلنامه خبری ـ تحلیلی «نمایه پژوهش» است.

کد خبر 2991336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha