۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه:

آسمان کرمانشاه برفی می شود/ احتمال وقوع کولاک و یخبندان

آسمان کرمانشاه برفی می شود/ احتمال وقوع کولاک و یخبندان

کرمانشاه- مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی جدید به استان و بارش برف در نتیجه فعالیت این سامانه طی روزهای آینده خبر داد.

شاهرخ پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر، از ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه خبر داد و گفت: آخرین تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر ورود موج آخر از سامانه مستقر بر جو منطقه به استان کرمانشاه، از بامداد روز یکشنبه تا صبح دوشنبه است.

وی افزود: این سامانه سبب بارش برف و سوزباد در بیشتر نقاط به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی استان کرمانشاه می شود و  عمدتاً منطقه اورامانات و شهرستان های کنگاور، سنقر، صحنه، هرسین، کرمانشاه، دالاهو و اسلام آباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: این شرایط سبب کولاک، كاهش ديد و لغزندگی بخصوص در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان می شود.

وی تصریح کرد: با خروج این موج تا پایان هفته شاهد استقرار هوای بسیار سرد، وقوع یخبندان و کاهش بیشتر دمای هوا به میزان ۵ تا ۱۰ درجه سردتر خصوصا در صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در استان خواهیم بود.

پارسا تاکید کرد: با توجه به ورود این سامانه برای جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی توصیه می شود مردم و مسئولان استان تمهيدات لازم جهت استفاده بهينه و مديريت حامل های انرژی با توجه به استقرار هوای بسیار سرد، وقوع یخبندان و کاهش دمای هوا داشته باشند.

وی هم چنین بر آمادگی و هماهنگی ادارات ذيربط جهت تعطيلی احتمالی مدارس، مراكز آموزشی و ادارات در اين مدت تاکید کرد و افزود: افراد در این مدت از تردد غیرضروری در جاده های درون و برون شهری پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هم چنین بر احتیاط در رانندگی به خاطر لغزندگی و مه گرفتگی محورها خصوصا در مناطق و مسیرهای کوهستانی تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در ترددهای ضروری در جاده های برون شهری الزامی است و باید رانندگان به آن توجه کنند.

وی یادآور شد: افراد از مسافرت های غیر ضرور به استان های واقع در نيمه شمالی كشور خصوصا استان های همدان، كردستان، لرستان به دلیل بارش برف در این مناطق پرهیز کنند.

کد خبر 2991502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha