۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲

سرپرست دانشگاه کوثر بجنورد:

خراسان شمالی در برخورداری از فضاهای پژوهشی محروم است

خراسان شمالی در برخورداری از فضاهای پژوهشی محروم است

بجنورد - سرپرست دانشگاه کوثر بجنورد گفت: خراسان‌شمالی به لحاظ فضاهای مرتبط با پژوهش، کمبودها و محرومیت‌های زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی، محمدعلی رباط جزی اظهار کرد: کمبودهای موجود در فضای آزمایشگاهی و پژوهشی و نبود پژوهشکده‌های مختلف در استان و دانشگاه‌های آن، از عوامل مهم و تاثیرگذار بر امر پژوهش خواهد بود.

وی با تاکید بر نادیده گرفتن پتانسیل جوان در حوزه پژوهش، افزود: متاسفانه در تعریف و تخصیص امور پژوهشی و فناوری و پتانسیل‌های علمی و پژوهشی، افراد جوان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رباط جزی ادامه داد: در این راستا شایسته است مسئولان در امر پژوهش، نیروهای جوان و دارای ایده را تشویق و پژوهش را از حالت کاغذی خارج کنند.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه ارتباط با صنعت، گفت: هدف از ارتباط صنعت و دانشگاه تبدیل علم به ثروت کارآفرینی است، بنابراین تقویت این ارتباط می‌تواند به فرآیند تبدیل علم به ثروت سرعت بخشد.

رباط جزی عنوان کرد: اما به دلیل آنکه در حال حاضر قسمت اعظم این ارتباط باید از طریق سیستم های دولتی انجام شود، در این راستا سازمان‌های اجرایی استان به عنوان یکی از ارکان مهم سیاستگذاری در این بخش می توانند ایفای نقش کنند.

وی یادآورشد: با کمک و همدلی همه مسئولان در حوزه‌های دانشگاهی و صنعت و با سیاستگذاری و نظارت بخش دولتی می توان نقطه عطفی در برنامه‌ریزی‌های کلان در این حوزه به وجود آورد.   

رباط جزی تصریح کرد: نیازسنجی پژوهشی ملی، منطقه ای و محلی، تهیه و تنظیم سند آمایش آموزش عالی برای رصد افق های پیش رو، دعوت از بخش های کلان صنعت برای رصد پژوهش های دانشگاه ها و اخذ نظرات آنها برای برنامه ریزی مسیر پژوهش در دانشگاه ها و حضور فعال پارک های علم و فناوری در صحنه از راهکارهای مهم در رفع موانع پژوهش در استان است.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینان برتر خراسان‌شمالی از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه سال جاری در محل سالن ورزشی هلال احمر بجنورد برای بازدید علاقمندان دایر است.

کد خبر 2991767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha