۱۴ اسفند ۱۳۸۴، ۱۸:۴۹

مصباح يزدي در همايش سراسري مسئولان و مديران نمايندگي ولي فقيه سپاه:

ستون فقرات نظام ما ولايت فقيه است

ستون فقرات نظام ما ولايت فقيه است

مصباح يزدي تاكيد كرد: ستون فقرات نظام ما ولايت فقيه است، اگر اين ستون فرو ريزد ديگر چيزي به نام انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي نخواهيم داشت.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روابط عمومي كل سپاه، مصباح يزدي در همايش سراسري مسئولان و مديران نمايندگي ولي فقيه در سپاه با عنوان ميقات، با اشاره به نقش سپاه پاسداران در دفاع از نظام اسلامي، اين نهاد را رسمي ‌ترين و مطمئن ‌ترين و مستحكم ‌ترين مرجع در حفظ و صيانت از ولايت فقيه معرفي كرد و خاطر نشان ساخت: سپاه به عنوان بازوي نظام و رهبري در انجام اين رسالت خطير واجد همه شرايط مي ‌باشد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در ادامه بيانات خود گفت: ما براي سعادت دنيا و آخرت احتياج به نظام اسلامي داريم و براي نظام اسلامي نيازمند رهبر اسلامي هستيم و تحقق نظام اسلامي در گرو وجود ولايت فقيه مي‌ باشد.

رئيس مؤسسه پژوهشي امام خميني اضافه كرد: عده ‌اي با الگو قراردادن شيوه‌ هاي دموكراسي غربي، سعي مي ‌كنند با ارائه قرائت هاي جديد از فرمايشات معظم له بزرگترين و خطرناك ‌ترين ضربه را بر ريشه انقلاب و نظام اسلامي وارد سازند.

مصباح يزدي در ادامه با استناد به سخنان حضرت امام خميني (ره) در نصب اولين دولت جمهوري اسلامي (دولت موقت بازرگان) و موارد ديگري در رابطه با مقام و مشروعيت الهي ولايت فقيه گفت: براساس نظرات حضرت امام خميني (ره) فقهاي جامع الشرايط از طرف امامان معصومين (ع) نيابت شرعي و سياسي دارند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: اين كه حضرت علي (ع) با وجود مشروعيت الهي كه داشتند 25 سال تمام خانه ‌نشين بودند و يا ائمه عسگريين (ع) مدتها در زندانها بسر بردند به اين علت بود كه مردم در تشكيل حكومت ياري نكردند و لذا مردم بالاترين نقش را در تحقق حكومت دارند.

استاد برجسته حوزه در پايان گفت: مشروعيت ولايت فقيه از جانب خداوند است و تا خداوند اجازه ندهد حتي پيامبر (ص) هم حق ندارد حكومت كند و تا پيامبر (ص) به ائمه (ع) اجازه ندهد آنها نيز نمي‌ توانند تشكيل حكومت دهند و تا وقتي كه ائمه (ع) اجازه ندهند ولي فقيه مشروعيت ندارد و تا ولي فقيه تاييد نكند رئيس جمهور مشروعيت ندارد

کد خبر 299203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha