۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۴

دو خبر از رادیو

زندگی دوقلوهای ایرانی رادیویی شد/ خوانش «قابوسنامه»

زندگی دوقلوهای ایرانی رادیویی شد/ خوانش «قابوسنامه»

پخش نمایش رادیویی «رنج همبستگی» با داستان زندگی لاله و لادن دوقلوهای ایرانی و همچنین خوانش بخش هایی از «قابوسنامه» از رادیو فرهنگ دو خبر امروز در حوزه رادیو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش رادیویی «رنج همبستگی» بر اساس زندگی لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی ساخته شده است و از رادیو نمایش پخش می شود.

لاله و لادن بیژنی دوقلوهای به هم چسبیده ایرانی بودند که پس از عمل جراحی به قصد جداسازی به فاصله چند ساعت از یکدیگر درگذشتند.

این نمایش رادیویی که بر اساس زندگی این دو خواهر ایرانی است توسط ساناز سیداصفهانی نوشته شده است و ایوب آقاخانی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

نمایش «رنج همبستگی» با هنرمندی تعدادی از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و به تهیه کنندگی محمد مهاجر، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت محمد رضا قبادی فر سه شنبه ۱۷ آذر ماه ساعت ۹ صبح از رادیو نمایش پخش می شود.

«قابوسنامه» در رادیو فرهنگ خوانده می شود

رادیو فرهنگ سه شنبه ۱۷ آذر در برنامه «فراهنگ» بخش هایی از کتاب «قابوسنامه» را روایت می کند.

برنامه «فراهنگ» کاری از گروه کتاب است که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود و به معرفی کتاب به همراه پخش موسیقی اختصاص دارد.

«قابوس‌نامه» کتابی است در قالب پند در آیین زندگی، تألیف امیر عنصرالمعالی کیکاووس بن اسکندر بن قابوس بن وُشمگیر بن زیار که در سال ۴۷۵ قمری به نگارش درآمده است. این کتاب در ایران هفت‌ بار منتشر شده است.

«قابوس نامه» تاكنون به زبان های تركی، آلمانی، فرانسه، انگلیسی، روسی، عربی و ژاپنی ترجمه شده است.

تهیه کننده این برنامه مریم مقدسی است و اجرای آن را راضیه گرد کاهد و آرش فلاحت پیشه بر عهده دارند.

کد خبر 2993649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha