۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۹:۲۰

در اظهار نظری توهین آمیز؛

«ترامپ» منع ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا را خواستار شد

«ترامپ» منع ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا را خواستار شد

سخنان توهین آمیز نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه مسلمانان حتی باعث خشم کاخ سفید و احزاب سیاسی آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، اظهارات ضد و نقیض و در عین حال توهین آمیز «دونالد ترامپ» سرشناس ترین چهره جمهوری خواه رقابت ریاست جمهوری آمریکا، بار دیگر خبر ساز شد.

وی که در ماه سپتامبر سال میلادی جاری (۲۰۱۵) طی اظهاراتی از علاقه خود به مسلمانان سخن گفته بود به بهانه حملات تروریستی پاریس رنگ عوض کرده و مدعی لزوم ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای بررسی سوابق مسلمانان آمریکا شد.

وی که هیچ سابقه سیاسی نداشته و تنها با تحریک احساسات مردمی موفق به حفظ برتری در میدان رقابت ریاست جمهوری آمریکا شده است با اظهار نظر جنجالی دیگری نه تنها خشم مسلمانان را برانگیخت بلکه انتقاد احزاب سیاسی آمریکا را نیز به جان خرید.

ترامپ به دنبال حمله مسلحانه ای که هفته گذشته از سوی یک زوج مسلمان در ایالت کالیفرنیا انجام گرفت، فرصت را غنیمت شمرده و در اقدامی که گفته می شود بدترین نوع واکنش یک کاندیدای ریاست جمهوری است، ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده را خواستار شد.

وی با طرح این ادعا که انگیزه نفرت در بین مسلمانان غیر قابل درک است، مدعی شد طرح عدم پذیرش آنها تا زمانی که مقامات آمریکایی از رویکرد ایشان نسبت به ایالات متحده آگاه نشده اند، باید به قوت خود باقی بماند.  

پیشتر کاندیداهای جمهوری خواه در واکنش به حملات تروریستی اخیر تنها خواهان تعلیق ورود ۱۰ هزار پناهجوی سوری شده بودند که دولت واشنگتن با پذیرش آنها موافقت کرده است.

اظهار نظر ترامپ حتی واکنش سریع دولتمردان واشنگتنی را که در اسلام هراسی ید طولایی دارند را نیز در پی داشت تا آنجا که کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این قبیل اظهارات با ارزش های جامعه آمریکا مغایرت داشته و در تناقض با منافع امنیت ملی کشور است.

حتی «جب بوش» دیگر نامزد جمهوری خواه پست ریاست جمهوری هم در واکنش به این اظهار نظر به صراحت گفت: ترامپ دیوانه است و نباید سیاست هایش را جدی گرفت.

دیگر کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری از جمله «جان کاسیچ»، «لیندسی گراهام»، «کریس کریستی» و «مارکو روبیو» نیز اظهارات ترامپ را توهین آمیز توصیف کردند.

کد خبر 2993653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha