۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸

امید سهرابی به مهر گفت:

شرایط فعلی تلویزیون نوشتن فیلمنامه‌ها را سخت کرده است

شرایط فعلی تلویزیون نوشتن فیلمنامه‌ها را سخت کرده است

نویسنده سریال هایی چون «شمس‌العماره»، «راه شیری» و «جاده قدیم» معتقد است در کنار مشکلات مالی شرایط نگارش فیلمنامه سریال‌ها در تلویزیون به گونه ای است که فرصت خلق آثار شاخص را نمی‌دهد.

امید سهرابی نویسنده فیلمنامه‌ تعدادی از سریال‌های تلویزیون درباره کم کار شدنش در تلویزیون به خبرنگار مهر گفت: آخرین فیلمنامه‌ام برای تلویزیون «جاده قدیم» بود و علاوه بر مشغله هایی که دارم خودم هم ترجیح دادم از این رسانه فاصله بگیرم. شرایط فعلی تلویزیون مناسب کار کردن من و امثال من نیست. علاوه بر مباحث و چالش های مالی رویه ای در پیش است که نوشتن را سخت می کند.

وی درباره اوضاع نویسندگی برای فیلم و مجموعه های شبکه نمایش خانگی گفت: یک سال پیش دو پروژه برای شبکه نمایش خانگی طراحی کردم که هر دو سریال هایی چند فصلی هستند اما آنجا هم خالی از اشکال نیست. با اینکه ممیزی و محدودیت های تلویزیون را ندارد اما تا سرمایه نباشد تولید امکان پذیر نیست و از طرفی جذب اسپانسر هم با دشواری های زیادی همراه است.

سهرابی گفت: سریال هایی که این روزها از تلویزیون پخش می شود قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیستند. سطح تولیدات ما را حتی با منطقه هم نمی توان قیاس کرد آمریکا و اروپا که جای خود دارد. این روزها بزرگان سینمای دنیا همچون اسکورسیزی، فینچر، اسپیلبرگ و ... سمت سریال سازی رفته اند ولی ما روز به روز از مسیری که دنیا پیش گرفته عقب تر می مانیم.

نویسنده مجموعه «مهرآباد» اظهار کرد: با استاندارهای فعلی ما، رقابت با محصولات برون مرزی جایی ندارد. تلویزیون به خاطر فیلترهایی که دارد روز به روز نحیف تر می شود و تقریبا امکانی برای ساخت سریال های خوب وجود ندارد. از برنامه های تولیدی هم آنهایی سرپا ماندند و پرمخاطب شدند که برنامه سازانش جسارت داشتند.

سهرابی که فیلم سینمایی «دلم میخواد» ساخته بهمن فرمان آرا را در انتظار اکران دارد، گفت: این فیلم از ابتدا هم مشکل ممیزی نداشت. اصلاحیاتی هم که از طرف ارشاد وارد شد واقعا جدی نبود. قالب این فیلم مردمی و مفرح است و به گونه ای نیست که در حوزه ممیزی قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: اگر تا الان مساله اکران با تاخیر روبرو شده به خاطر اختلاف نظر سلیقه ای بود که بین کارگردان و تهیه کننده وجود داشت که این تفاوت دیدگاه کاملا طبیعی است و الان حل شده است.

کد خبر 2993927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha