۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

هیچ موردی از آنفولانزا درخراسان شمالی دیده نشده است

هیچ موردی از آنفولانزا درخراسان شمالی دیده نشده است

بجنورد- معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تا کنون هیچ موردی از آنفولانزا در خراسان شمالی دیده و یا گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، درپی شیوع بیماری آنفولانزا در برخی از استان‌ها و اعلام معاون وزیر بهداشت در مورد احتمال شیوع آنفولانزا در چندین استان از جمله خراسان شمالی، سید احمد هاشمی، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از آنفولانزا در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: در صورت مشاهده مواردی مشکوک به آنفولانزا، بیمارستانهای سراسر استان اقدامات لازم را برای بستری فرد مبتلا به این ویروس انجام خواهند داد.

هاشمی با اشاره به علائم این بیماری تصریح کرد: تهوع، استفراغ، سرفه، سردرد، گرفتگی بنی و آبریزش بینی، کمبود نفس و تب از علائم این بیماری است که شهروندان در صورت مشاهده این علائم باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

وی در مورد راههای پیشگیری افزود: از آنجا که این بیماری از طریق هوا، دست دادن و روبوسی کردن به دیگران منتقل می شود، توصیه می کنیم در طول روز به دفعات دستان خود را با صابون شستشو دهند.

هاشمی گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی مناسب می توانند در پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح جامعه نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر بیماری آنفولانزا در استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان، جان ۳۲ نفر از هموطنان را گرفته است.

کد خبر 2994282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha