۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۴۲

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

راه‌اندازی منظومه ملی اطلاعات مکان‌محور خلیج فارس در استان بوشهر

راه‌اندازی منظومه ملی اطلاعات مکان‌محور خلیج فارس در استان بوشهر

بوشهر - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منظومه ملی اطلاعات مکان‌محور خلیج فارس در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله جهانگرد عصر چهارشنبه در نشست با استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان بوشهر اظهار داشت: در سفر امروز به استان بوشهر با ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف آشنا شدم و امیدوار هستم بتوانیم خدماتی قابل قبول به مردم این استان ارائه کنیم.

وی از راه‌اندازی منظومه ملی اطلاعات مکان‌محور خلیج فارس در استان بوشهر خبر داد و افزود: این پروژه در قالب یک پروژه ملی تعریف خواهد شد و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط به نتیجه لازم برسیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این منظومه مهم در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ایجاد و فعال می‌شود و کمک بزرگی به معرفی خلیج فارس خواهد کرد.

جهانگرد تصریح کرد: استان بوشهر تمام ظرفیت‌های لازم برای ایجاد این منظومه از قبیل ظرفیت‌های محیطی، انسانی، تناسب و ... را دارد.

وی یادآور شد: این منظومه در محورهای مختلف ایجاد می‌شود و دانشکده‌های مختلف این دانشگاه می‌توانند هر کدام در یک بخش همکاری کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این منظومه برای نخستین بار در کشور و جهان ایجاد می‌شود گفت: این پروژه بزرگ ملی برای نخستین بار اجرایی می‌شود و تمام اسناد و اطلاعاتی که در مورد خلیج فارس است در این منظومه ملی گردآوری خواهد شد و به صورت رفرنس مرجع در خواهد آمد.

جهانگرد تصریح کرد: این پروژه در شورای عالی عتف نیز مطرح و به تصویب می‌رسد و با تمهیدات لازم در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اجرایی می‌شود.

وی همچنین از افزایش پهنای باند دانشگاه خلیج فارس خبر داد و افزود: این مهم در دستور کار قرار دارد که امسال عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات از راه‌اندازی مرکز امدادرسانی امنیتی شبکه‌های آی تی خبر داد و اظهار داشت: این مرکز در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که اعتبار مورد نیاز برای آن در نظر گرفته شده است.

جهانگرد یادآور شد: احداث ساختمان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر نیز از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

در این نشست، تعدادی از مدیران استان بوشهر نیز نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

کد خبر 2995927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha