۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۵۶

«ماریا زاخاروف»:

ترکیه از واقعیت منطقه دور شده است/تظاهر ائتلاف به مبارزه با داعش

ترکیه از واقعیت منطقه دور شده است/تظاهر ائتلاف به مبارزه با داعش

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اتهامات بی اساس ترکیه را نشانه خشم و ناتوانی دولت آنکارا عنوان کرده و می گوید ائتلاف آمریکایی وانمود می کند که در حال جنگیدن با داعش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود درباره سفر احتمالی «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو گفت: در حال حاضر احتمال سفر وی در حال بررسی است و خبر نهایی به محض ارائه جزئیات بیشتر رسانه ای خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد از ادعای اخیر «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه که روسیه را به تلاش برای پاکسازی قومی ترکمن ها و سنی های سوریه متهم کرده بود، گفت: آنکارا پیشاپیش در حال دور کردن ترکیه از زندگی و واقعیت جاری منطقه است و حتی اظهار نظر درباره چنین سخنانی عجیب است.

زاخاروف ادامه داد: اظهارات بعید و اتهامات بی اساسی که از جانب آنکارا می شنویم به خوبی گویای خشمی است که از ناتوانی آنها ناشی می شود.

وی افزود: مسکو اقدام ترکیه را مبنی بر اعزام نیروهای خود به عراق، ناقض قوانین بین الملل می داند و آن طور که از واکنش برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد هم بر می آید، معلوم می شود که این اقدام حتی برای نزدیکترین متحدان آنکارا نیز تعجب برانگیز بوده است. با این حال، به دلیل اتحادی که بین آنها وجود دارد از ابراز انتقاد خود صرف نظر کردند.

از سوی دیگر زاخاروف، با انتقاد از عملکرد ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش گفت: نظر ما نسبت به گذشته تغییر نکرده و هنوز هم می گوییم که عملکرد ائتلاف مأیوس کننده است. آنها بر پایه رویکرد سیاسی خود به وضعیت موجود در سوریه، فقط به جنگیدن با داعش تظاهر می کنند.

وی ادامه داد: تقریبا غیر ممکن است که بدانیم اعضای ائتلاف چه زمانی مستقل عمل کرده و چه زمانی در قالب نیروی واحد ظاهر می شوند و همین امر باعث می شود که شرایط خوبی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه از سوی آنها  فراهم شود.

کد خبر 2997202

برچسب‌ها