۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸

امام جمعه موقت بجنورد:

قانونمندی نامزدها و مسؤولان مهم ترین اصل درانتخابات پیش رو است

قانونمندی نامزدها و مسؤولان مهم ترین اصل درانتخابات پیش رو است

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: قانونمندی نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان اجرایی و نظارتی مهم ترین اصل در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا نوری، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سی ام صفر، سالگرد شهادت امام رضا(ع)، با تسلیت به این مناسبت از مردم و محبان اهل بیت(ع) خواست تا مراسم این روز را با شکوه و شور و شعور ویژه ای برگزار کنند.
وی با اشاره به اقدامات و خدمات امام رضا(ع) به دین اسلام، اظهار کرد: به واسطه فعالیت های امام رضا(ع)، مأمون خلیفه وقت عباسی که از زیرک ترین خلفای عباسی بود در مقابل آن امام همام درمانده و مستأصل شده بود و نمی دانست چه اقدامی بکند.
حجت الاسلام نوری ادامه داد: مأمون از روش های مختلف برای آسیب زدن به وجهه امام رضا(ع) در بین مردم و شیعیان استفاده کرد اما همیشه شکست می خورد و محبوبیت امام هشتم(ع) در بین مردم افزایش می یافت.
وی اضافه کرد: وقتی مأمون پس از استفاده از روش های مختلف در خاموش کردن صدا و اثرگذاری امام رضا(ع) ناکام ماند سرانجام اقدام به مسموم و شهید کردن ایشان کرد و با این کار عذاب و بدنامی ابدی را برای خود خرید.
خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال، اظهار کرد: انتخابات پیش رو فرصت مهمی برای جامعه و نظامی اسلامی بوده و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: در این راستا همه مردم، کاندیداهای انتخاباتی و مسؤولان هیئت های نظارت و اجرایی وظیفه دارند با قانونمندی کامل و هوشیاری این انتخابات را به فرصتی علیه دشمنان بدل کنند.
وی با بیان اینکه غالب مردم ما آگاه بوده و با دقت مسائل را رصد می کنند، افزود: مردم به وظیفه خود در قبال انتخابات به درستی عمل می کنند اما مسئولان باید بیش از گذشته هوشیار باشند.
حجت الاسلام نوری ادامه داد: مسئولان نباید از جایگاه و موقعیت خود به نفع نامزدها استفاده کرده و با طرفداری از نامزدی خاص، به دنبال منافع خود باشند.
وی از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست تا با پرهیز از تبلیغات زودهنگام و غیرصحیح، در عمل به قوانین پیشگام باشند چرا که نامزد انتخابات مجلس می بایست در ابتدا خود به قانون پایبند باشد تا بتواند در آینده به صورت صحیحی قانون گذاری کند.
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: نامزدهای انتخابات نباید وعده هایی که انجام آنها از عهده نماینده مجلس بیرون است بدهند به ویژه آنکه از دادن وعده هایی در مورد تقسیمات کشوری و مسائل قومی و مذهبی اجتناب داشته باشند.

کد خبر 2997502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha