۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۸:۵۷

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری:

آسیب امروز جامعه اسلامی غفلت از تمسک همزمان به قرآن و اهل بیت است

آسیب امروز جامعه اسلامی غفلت از تمسک همزمان به قرآن و اهل بیت است

بوشهر - نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: آسیب امروز جامعه اسلامی بخشی‌نگری و غفلت از تمسک همزمان به قرآن کریم و اهل بیت(ع)به عنوان کارگزاران صالح است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آبدان اظهار داشت: قانون مترقی، کارگزاران صالح و استقبال جامعه سه ضلع مثلث سعادت یک جامعه است.

وی با اشاره به حدیث شریف ثقلین تأکید کرد: رسول گرامی اسلام(ص) قرآن و اهل‌بیت را به‌عنوان قانون مترقی و کارگزاران صالح برای ما معرفی کرده و ما نیز در قبال این دو امانت وظایفی داریم که باید به آن عمل کرد.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان افزود: آسیب امروز جامعه اسلامی بخشی‌نگری و عدم تمسک همزمان به قرآن کریم به‌عنوان قانون مترقی و استقبال از ائمه هدی به عنوان کارگزاران صالح است.

حسینی بوشهری با انتقاد از عدم شناخت، آگاهی و مطالعه تعداد کمی از جوانان امروز، خاطرنشان ساخت: شناخت اهل‌بیت از جمله وظایف جامعه اسلامی است که در صورت تحقق کامل آن، قلبا، زبانا و در عمل رفتاری از ما سر خواهد زد که مورد رضایت اهل‌بیت خواهد بود.

وی با اشاره به سیره امام هشتم شیعیان روایتی از امام رضا(ع) مطرح و تصریح کرد: مؤمنان واقعی از خداوند، رسول خدا و امامان معصوم، رازداری و فاش نکردن سر برادر دینی خود، مدارا و مهربانی با مردم، و صبر در مشکلات زندگی را برداشت کرده و جامعه‌ای ایده‌آل رقم خواهند زد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهارداشت: اگر در زندگی خود در برخورد با خانواده، همسایه و مردم رفتاری داشته باشیم که اهل‌بیت راضی باشند می توانیم به خود افتخار کنیم که از شیعیان و مؤمنین هستیم.

مراسم شهادت امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همت مجمع ۳۱۳ نفری محبان مهدی(عج) و دفتر امام جمعه شهر آبدان با حضور باشکوه مردم این شهر، همراه با مداحی و سینه زنی در مسجد جامع برگزار شد.

این مراسم با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان دیر و معاونین و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد جامع آبدان برگزار شد.

کد خبر 2997634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha