۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

فرماندار یزد:

فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات/ثبت‌نام نامزدهای خبرگان رهبری

فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات/ثبت‌نام نامزدهای خبرگان رهبری

یزد- فرماندار یزد از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات و ثبت نام داوطلبان در این شهرستان خبر داد و گفت: ثبت نام داوطلبان خبرگان رهبری از ۲۶ آذرماه آغاز و تا دوم دی ماه ادامه دارد.

محمود شاکری شمسی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتخابات سالم و قانونمند از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اینکه مردم می توانند با حضور خود در عرصه انتخابات برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بر صيانت از تک تک آرای مردم در انتخابات تأكيد كرد و خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری از رأی مردم به عنوان حق الناس ياد كرده اند لذا بايد مجريان انتخابات از اين حق مردم امانتداری نمايند تا به اعتماد عمومی مردم خدشه ای وارد نشود.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه عوامل برگزاری انتخابات نبايد گرايشات و علايق سياسی خود را در زمان برگزاری انتخابات دخيل نمايند اظهار داشت: همه افرادی كه در امر برگزاری انتخابات با فرمانداری همكاری دارند به ويژه اعضای ستاد انتخابات بايد در زمان برگزاری انتخابات تنها به وظايف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداری از شخص و گروه خاصی پرهيز نمايند.

وی از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در شهرستان یزد خبر داد و افزود:  شهرستان یزد در انتخابات مجلس خبرگان حوزه اصلی استان و در انتخابات مجلس شورای اسلامی مرکز حوزه شهرستان های یزد و اشکذر است.

فرماندار یزد قوانین و مقررات را در برگزاری انتخابات فصل الخطاب دانست و تصریح کرد: باید حقوق تمامی داوطلبانی که با طی مراحل قانونی به عنوان کاندیدای نهایی در این دو انتخابات معرفی می شوند، محترم شمرده شود.

26 آذرماه آغاز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: ثبت نام از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۶ آذرماه آغاز خواهد شد و تا دوم دی ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: واجدين شرايط قانونی می توانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصاً يا به وسيله نماينده خود كه كتباً معرفی شده باشد با در دست داشتن ۱۲ قطعه عكس جديد ۴*۶ و چهار نسخه تصوير كليه صفحات شناسنامه به اين فرمانداری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.

شاکری شمسی با اشاره به شرایط داوطلبان نیز تصریح کرد: داوطلبان عضويت در مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده سه قانون انتخابات مجلس مذكور بايد دارای اشتهار به ديانت و وثوق و شايستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی كه قدرت استنباط بعضي مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقيه واجد شرايط رهبری را تشخيص دهد، باشند.

وی افزود: بينش سياسی و اجتماعی و آشنايی با مسائل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ايران و نداشتن سوابق سوء سياسی و اجتماعی از ديگر شرايطی است كه داوطلبين عضويت در مجلس خبرگان رهبری بايد داشته باشند.

گفتنی است انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2997807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha