۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی:

دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین است

دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین است

بجنورد - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این واحد دانشگاهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری را ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیروزنیا صبح یکشنبه در اختتامیه جشنواره برگزیدگان پژوهش، فناوری، کارآفرینان برتر و منتخبان خراسان شمالی که در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیشرفت علمی کشور تحت هیچ شرایطی کند و یا متوقف شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: توسعه اقتصاد دانش محور، تجاری سازی یافته‌های علمی، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ... از دیگر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

فیروزنیا اظهار کرد: امروز علم و ثروت هم افزایی خوبی باهم دارند و علمی مفید تلقی می شود که اشتغال آفرین، مولد و کارآفرین باشد.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه اول دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم طی چهارماه نخست سال میلادی 2015گفت: تولید علم تنها با دوره‌های کاردانی محقق نمی شود بلکه باید به سمت گسترش تحصیلات تکمیلی که از مطالبات مهم مقام معظم رهبری و مردم است گام برداشت.

فیروزنیا تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان در این راستا گام های موثری برداشته است.

وی افزود: درزمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از مراکز علمی و رشد را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه بجنورد: مشکلات موجود سد راه تحقیق و پژوهش

رئیس دانشگاه بجنورد نیز در ادامه این مراسم گفت: به‌رغم  کسب دستاوردهای حوزه علم و پیشرفت طی سنوات گذشته، متاسفانه در حال حاضر مشکلاتی در عرصه تحقیق وپژوهش وجود دارد که توجه نکردن به مشکلات، حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش را با مشکل مواجه می کند.

احمد محقر افزود: کمبود اعتبارات، عدم توزیع مناسب اعتبارات، موازی کاری حوزه پژوهش و ... از مشکلات مهم این حوزه است.

وی نهادینه نشدن پژوهش در جامعه را یکی دیگر از مشکلات اساسی عنوان کرد و گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تامل، بازنگری و شناساندن پژوهش به جامعه و مردم است.

محقر اظهار کرد: تکیه بیش از حد اعتبارات پژوهشی به اعتبارات دولتی، ضعف ارتباط پژوهش با فرهنگ جامعه، برخی نارسایی‌ها در حوزه قوانین و مقررات از دیگر مشکلات مهم حوزه تحقیق و پژوهش است.

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: امسال نمایشگاه پژوهش وفناوری و کارآفرینان برتر با۷۵غرفه در محل سالن هلال احمر شهرستان بجنورد برگزار شد و شرکت کنندگان دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

وی افزود: از مجموع غرفه‌ها ۳۹غرفه به دانشگاه‌ها و۱۶غرفه نیز به دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص یافت.

محقر تاکید کرد: باید برنامه ریزی‌ها به منظور برگزاری بهتر برنامه‌های هفته پژوهش طی سال‌های آینده با دقت و توجه بیشتر انجام شود.

کد خبر 2998195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha